Know IT AB (publ.)

Ramavtal med Senea AB

Pressmeddelande   •  Jun 25, 2003 13:44 CEST

Know IT har tecknat ramavtal med elmätningsföretaget Senea AB avseende IT-konsulttjänster för vidareutveckling av Seneas centralsystem och kopplingar mot energibolagens faktureringssystem. Ramavtalet gäller till och med juni 2004 med möjlighet till förlängning.

Exempel på områden som omfattas av avtalet är kompetensstöd inom systemutveckling, kravspecificering, dokumentation, databasmodellering och design av IT-arkitektur och IT-lösningar.

Senea AB utvecklar och levererar kompletta kommunikationssystem för mätvärdesinsamling och nätautomation. Senea har nyligen fått en order värd 15,5 MSEK från Actaris på komponenter för fjärravlästa elmätare.

Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till sina kunders framgång genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande IT-lösningar. Verksamheten omfattar allt från uppbyggnaden av komplexa databaser till kommunikationssystem som integrerar olika kanaler och information. Sedan starten 1990 har Know IT vuxit till ca 300 medarbetare som finns representerade på tiotal orter i Sverige. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se

För mer information kontakta:
Patrik Syrén, informationsdirektör Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30