Know IT AB (publ.)

Ramavtal med SSAB Oxelösund AB

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2003 15:49 CET

Know IT har tecknat ett ramavtal med SSAB Oxelösund AB. Avtalet avser att på konsultbasis tillhandahålla konsulter inom IT och processtyrningssystem. Ramavtalet gäller till den 31 oktober 2006.

SSAB Oxelösund AB ingår i koncernen SSAB Svenskt Stål AB och är Nordens största tillverkare av grovplåt. Företaget är också världsledande inom specialområdet kylda stål med kända varumärken som HARDOX och WELDOX. Typiska applikationer är broar, lastskopor, dumperflak och lyftkranar. Företaget har ca 2500 medarbetare och har lager/säljkontor i över 40 länder världen över.

- Ramavtalet är ett kvitto på att vår satsning i Mälardalen är riktig. Det är i första hand konsulter från kontoren i Örebro och Västerås som kommer att arbeta med SSAB. Konsulterna har sedan tidigare stor erfarenhet av kunder inom stålbranschen och avtalet stärker vår ställning inom segmentet, säger Anders Nilsson, koncernchef för Know IT.

Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till sina kunders framgång genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av komplexa system till kommunikations-/gränssnittslösningar
som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har idag mer än 300 medarbetare representerade på ett tiotal orter i Sverige och i Oslo i Norge. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se

För mer information kontakta:
Patrik Syrén, informationschef Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30

eller

Bengt Frösdal, chef för Know IT Örebro (under namnändring till Know IT Mälardalen), 0708-15 48 25.