Ramoa

Ramoa tilldelas 4 stjärnor i Hållbar besöksnäring

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2012 15:39 CEST

Ramoa deltar som ett av 100 första pilotföretag i utvecklingen av ett kvalitetssäkringssystem för besöksnäringen. Vid de två besöken som genomförts under augusti-september har hela verksamheten granskats och bedömts enligt den modell som utvecklats för svensk besöksnäring. Efter besöken har skriftliga utlåtanden givits med fastställande av kvalitetsnivå i Upplevelse och Hållbarhet. Vi är mycket nöjda med att tilldelas 4 stjärnor för upplevelser och tacksamma för dokumentationen av möjlig förbättringsområden för vår famtida utveckling.

Vid utvärderingen av hållbarhetsdelen tilldelades Ramoa nivån Good. Dessa två omdömmen resulterar i en plakett som används för att besökare skall kunna avgöra vilken nivå verksamheten har. Under 2013 kommer denna plakett att tilldelas oss och användas i vår anläggning samt på hemsida och annat marknadsmaterial.

I oktober månad har Ramoa deltagit i en informationsfilm om Hållbar besöksnäring som kommer att finnas tillgänglig på www.hallbarbesoksnaring.se . Ramoa kommer även att delta i Smålandsdagen som äger rum den 9 november på High Chaparall för att svara på frågor om systemet och hur det tillämpas i praktiken.

För frågor kontakta Ramoa - Ramkvilla Outdoor Activity

Jan Evanson, VD, jan.evanson@ramoa.se  070-5758220

www.ramoa.se

Ramoa - Ramkvilla Outdoor Activity grundades 2005 och erbjuder upplevelser i Äventyrsbyn i Ramkvilla,  mitt i Småland. Under 2012 har Ramoa tilldelats 4 stjärnor i kvalitetssäkrinssystemet Hållbar besöksnäring.

I Äventyrsbyn finns Torparstugor och en Jättekåta för övernattning, Café Mangelboden - Sveriges minsta café, uthyrning av kajaker, cyklar, båtar och en fotbollsgolfbana. Bland aktivitetsutbudet kan nämnas Human Table Football, Äventyrsorientering, Torparkampen, Femkamp, Vildmarksspa mm.