Moore To Be

Rapture Ready släpper singeln "New Course" från kommande albumet idag!

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2013 08:00 CEST

Kommer vi att klara det!? Den ständiga frågan och det stadiga mantrat för bandet Rapture Ready som backat av det egna skivbolaget Studion Schmudion i dag släpper singeln "New Course" från sitt kommande album.

- Vi är alla i bandet så peppade över att vi fått vara med 100% i den kreativa processen – hela vägen - i alla de olika facetterna av det som har kommit till att bli Rapture Ready’s första platta! Allt från att skapa musik, mixa och mastra albumet, till att hitta det rätta konstnärliga uttrycket för vad som sammanfattar bandet visuellt och konceptuellt. Vi är väldigt stolta och glada över vad vi åstadkommit så här långt. Sen får man ju alltid se… varthän det bär av!?, säger Patrik ”Isak” Isaksson.

Tillsammans har Patrik Isaksson (Isak), Martin Östman (Sirqus Alfon) och Dijle Yigitbas (Mapei, Zhala) försökt hitta tillbaka till den nerv som så ofta återfinns i de artister som alltid haft en fot i det spirituella, den andra i det corporala, som till exempel Marvin Gaye, Sade och R. Kelly.

Ingen annanstans synliggörs vår mänskliga bräcklighet, aspirationer och tillkortakommanden tydligare än i bandets nya singel "New Course". Ett upbeat track som behandlar "själens seger" över mörkret på livets ringlande väg kantad av futil självmedicinering, grundad i hopplös sorg över förlorade relationer.

På höstens kommande album demonstrerar Rapture Ready ett kompromisslöst sound, med en av Sveriges mer unika röster, och med många flera låtar i antågande… av bästa kvalisort!

”New Course” kommer att finnas tillgänglig digitalt från och med idag, 2013-06-13.
Rapture Ready – New Course

Hör mer av Rapture Ready på Spotify:
Rapture Ready

För mer information besök:
www.facebook.com/Raptureready2
www.raptureready.se