Raumfeld

RAUMFELD PRESENTERAR ELEGANT NY SVART DESIGN FÖR STEREO L & ONE M

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2015 08:33 CEST

Goda nyheter för alla som älskar snygg design lika mycket som att höra musik i hifi:Raumfeld, tillverkaren av multiroom-högtalare för hifi-streaming, meddelar att hela företagets sortiment av trådlösa högtalare från och med nu finns till försäljning i både matt svart och sidenvitt.

Modeller som tidigare bara erbjöds i varumärkets sidenvita färg, exempelvis streaming-tornen Stereo L och streaming-kombohögtalaren One M, finns nu även i en elegant svart färg. Likt alla Raumfeld-högtalare levereras Stereo L och One M kompletta med inbyggda förstärkare, högtalarelement av premiumkvalitet och integrerad streamingteknologi med en DAC i toppklass – alltsammans enkelt att styra från Raumfelds app. Oklanderlig design, hifi-ljudkvalitet och friheten att streama i flera olika rum ingår som Raumfelds standardegenskaper – nu i både matt svart och sidenvitt.

Stereo 2.0: Raumfeld Stereo L

Raumfeld Stereo L är världens enda golvhögtalarpar med streamingfunktionalitet som kan ersätta ett traditionellt hifi-system utan att kompromissa med ljudkvaliteten. Stereo L erbjuder hifi-musikuppspelning med samma höga standard som ett par stereohögtalare i toppklass drivna av en separat förstärkare. Fyra högtalarelement av högsta klass i ett 3-vägssystem som drivs av en inbyggd 400 watts förstärkare ger kraftfull, dynamisk uppspelning och en välstrukturerad stereoljudbild.

En inbyggd streamingmodul och d/a-omvandlare från Cirrus Logic™ omvandlar ljudfiler från streamingtjänster, internetradio och egna hemnätverk till klart, kraftfullt och dynamiskt ljud med samplingsfrekvenser upp till 192 kHz. Båda de 170 mm baselementen har membran i kol – ett lättviktigt men stabilt material som ger ett nedre register med både resonans och skärpa.

En högnivåingång gör att Stereo L kan användas som ett passivt högtalarpar tillsammans med en stereoförstärkare. Med den nya varianten i matt svart kan Stereo L integreras perfekt i alla vardagsrum.
En för alla: Raumfeld One M

Raumfeld One M är en kompakt kombohögtalare för den som vägrar kompromissa med ljudet. Den har en inbyggd nedåtriktad subwoofer för kraftfull bas ända ner till 62 hertz, två diskanthögtalare och två midbas-woofers som drivs av en 120 watts förstärkare. Resultatet är ett ljud som fyller rummet, och möjligheten att spela upp förlustfria ljudfiler i hifi-kvalitet – alltsammans från en enhet som inte är större än en brödlåda.

Högtalaren har även fyra knappar framtill som kan programmeras för direktåtkomst till internetradiostationer, spellistor i privata musiksamlingar och många populära musiktjänster såsom Spotify eller TIDAL.

Med sin kompakta storlek och sitt antingen sidenvita eller nya matta svarta yttre höjer Raumfeld One M subtilt stilnivån i vilket rum som helst. Den är enkel att placera även i små rum, och kan utan problem fylla stora rum med höga ljudnivåer utan någon distorsion.

Raumfelds design

Raumfelds wifi-högtalare är gjorda för den som värdesätter transparent hifi-ljud och tidlös design.
Raumfelds design är inspirerad av Bauhaus och kännetecknas av rena linjer och klassisk enkelhet, med matta lackerade höljen som kompletteras av eleganta aluminiumkontroller.

Priser och tillgänglighet

Raumfeld Stereo L och One M finns redan i dag till försäljning i matt svart. Stereo L säljs för 14 999 SEK och den kompakta One M säljs för 3 999 SEK. Med båda produkterna medföljer ett kostnadsfritt värdebevis från TIDAL (endast under en begränsad period) motsvarande 786 SEK. Frakten är kostnadsfri vid köp via vår webbplats: https://se.raumfeld.com/black-edition.html

Raumfeld låter alla kunder returnera högtalarna inom åtta veckor från köpet om de inte är fullständigt övertygade om att ljudkvaliteten är utmärkt.

Bilder på Raumfeld Stereo L och One M finns här:

Black Edition PRINT (300 dpi jpg): http://bit.ly/RAUMFELD_BlackEdition_PRINT

Black Edition WEB (72 dpi jpg): http://bit.ly/RAUMFELD_BlackEdition_WEB

Presskontakt för frågor, testexemplar med mera:

Time PR

Andreas Wadensten

Tel +46 (0)70 977 9090

andreas.wadensten@time.se

Om Raumfeld

Raumfeld grundades år 2008 baserat på övertygelsen att framtidens ljudanläggningar kommer att streama musik till trådlösa högtalare. Sedan dess har Raumfeld skapat multiroom-system som gör det möjligt att njuta av ett nästan obegränsat musikutbud från privata samlingar och från molnet. Högtalarna, konstruerade i Tyskland, stöder förlustfria digitalfiler och spelar upp dem i äkta hifi. Alla systemets funktioner kan styras enkelt med en intuitiv, kostnadsfri app för iOS och Android, inklusive ett urval av populära musikstreamingtjänster.

Raumfeld förvärvades av den Berlinbaserade högtalartillverkaren Teufel Audio år 2010. Den Berlinbaserade tillverkarens mer än 35-åriga erfarenhet av att skapa kvalitetshögtalare kommer till uttryck i Raumfelds ljudhårdvara av premiumklass. Kombinationen av avancerad streamingprogramvara och högtalarkonstruktioner av högsta kvalitet resulterar i ett fullmoget system för sömlös multiroom-streaming i hifi.

År 2015 mottog Raumfeld utmärkelsen Red Dot Award i kategorin bästa produktdesign för sin unika och sofistikerade design.

Mer information finns på http://www.raumfeld.com/ eller följ oss på Facebook www.facebook.com/Raumfeld

Detta meddelande gäller produkter som importeras till Sverige såvida inget annat anges. Tillgängligheten kan ändras när som helst och kan skilja sig från andra länder beroende på lokala förhållanden och krav. Bilderna kan skilja sig något från originalprodukten. Raumfeld är ett registrerat varumärke som tillhör Lautsprecher Teufel GmbH. Alla andra omnämnda varumärken tillhör sina respektive ägare.