Raumfeld

​RAUMFELD SOUNDBAR KOMBINERAR MÄKTIGT FILM- OCH TV-LJUD MED MULTIROOM-STREAMING AV MUSIK I HIFI

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2015 09:54 CEST

Raumfeld, tllverkaren av multiroom-högtalare för hifi-streaming, lanserar Raumfeld Soundbar i Sverige i slutet av september. Avancerade ljudkomponenter, multiroom-teknologi för streaming, intuitiv styrning och en stilren design gör Raumfeld Soundbar till en komplett ljudlösning för det moderna hemmet.

Tillsammans med den medföljande subwoofern ger Soundbar ett kristallklart och dynamiskt ljud med kraftfull bas – den perfekta ljudbilden för tv, film och musik.

Raumfeld Soundbar kan förbeställas i dag för 12 999 SEK. Då ingår ett värdebevis på tre månaders prenumeration på musikstreamingtjänsten TIDAL HiFi samt fri frakt.

En riktig ”Wunderbar”

Soundbar är konstruerad i Tyskland och använder avancerad 3D-ljudteknologi tillsammans med sex stycken full range-drivsteg för att ge tv-program och filmer en verklig rumskänsla. Systemets extra breda ljudbild ger en ”sweet spot” som är tillräckligt stor för alla i rummet. Denna eleganta allt-i-allo-produkt kan fås i matt svart eller sidenvitt, har ett lackat trähölje med detaljer i borstad aluminium och spelar upp såväl musik som film med samma naturliga ton och breda ljudpanorama.

• En integrerad klass D-förstärkare driver 6 x 70 mm mellanregister-drivsteg med 180 watt
    • 200 watts klass D-förstärkare med 3 x 130 mm long throw basdrivsteg som kan leverera imponerande 35 Hz i det nedre registret
    • Innovativ platt design för enkel placering i rummet
  • Soundbar kan snabbt och lätt integreras i ett befintligt multiroom-system från Raumfeld.

Bilder och tekniska specifikationer för Raumfeld Soundbar finns här:

300dpi PRINT

72dpi WEB

Tekniske data

Presskontakt för frågor, testexemplar med mera:

Time PR

Andreas Wadensten

Tel +46 (0)70 977 9090

andreas.wadensten@time.se

Om Raumfeld

Raumfeld grundades år 2008 baserat på övertygelsen att framtidens ljudanläggningar kommer att streama musik till trådlösa högtalare. Sedan dess har Raumfeld skapat multiroom-system som gör det möjligt att njuta av ett nästan obegränsat musikutbud från privata samlingar och från molnet. Högtalarna, konstruerade i Tyskland, stöder förlustfria digitala filer och spelar upp dem i äkta hifi. Alla systemets funktioner kan styras enkelt med en intuitiv, kostnadsfri app för iOS och Android, inklusive ett urval av populära musikstreamingtjänster.

Raumfeld förvärvades av den Berlinbaserade högtalartillverkaren Teufel Audio år 2010. Den Berlinbaserade tillverkarens mer än 35-åriga erfarenhet av att skapa kvalitetshögtalare kommer till uttryck i Raumfelds ljudhårdvara av premiumklass. Kombinationen av avancerad streamingprogramvara och högtalarkonstruktioner av högsta kvalitet resulterar i ett fullmoget system för sömlös multiroom-streaming i hifi.

År 2015 mottog Raumfeld utmärkelsen Red Dot Award i kategorin bästa produktdesign för sin unika och sofistikerade design.

Mer information finns på http://www.raumfeld.com/

Du kan även följa oss på Facebook www.facebook.com/Raumfeld

Detta meddelande gäller produkter som importeras till Sverige såvida inget annat anges. Tillgängligheten kan ändras när som helst och kan skilja sig från andra länder beroende på lokala förhållanden och krav. Bilderna kan skilja sig något från originalprodukten. Raumfeld är ett registrerat varumärke som tillhör Lautsprecher Teufel GmbH. Alla andra omnämnda varumärken tillhör sina respektive ägare.