Raumfeld

​Raumfeld utökar sitt utbud av trådlöst stereoljud med stereosystemet "One S"

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2015 12:11 CEST

Raumfeld, som tillverkar trådlösa högtalare för multiroomstreaming, tillkännagav idag att man har utökat sitt utbud av stereosystem till att även omfatta One S. Musikentusiaster kommer därmed att kunna kombinera två One S för att trådlöst få ett äkta HiFi-ljud.
One S lämpar sig perfekt för mindre rum och lägenheter. Tidigare var den endast tillgänglig som monohögtalare men nu kan musikälskare uppleva ett nästan lika fylligt och kraftfullt ljud som med övriga stereosystem från Raumfeld såsom Stereo Cubes och Stereo M.
Elegant design och enkel inställning
Raumfeld One S är liten men elegant formgiven och har tillräcklig kraft för att ge rejält ljudtryck. Den moderna, minimalistiska designen har belönats med Red Dot Award. Ljud av högsta klass innebär dessutom att musiken återges på det sätt som artisten har tänkt att den ska låta.
Användaren kan styra båda sina One S via Raumfelds app som finns för Android™ och iOS®. De två högtalarna kan ställas in för stereoåtergivning i några enkla steg med hjälp av appens inställningar och rumskonfigurering. Därefter går det att lyssna på tjänster som t ex TIDAL, TuneIn eller sin egen musik. Om användaren redan har Raumfelds app, så räcker det med en enkel uppdatering för att få den förbättrade stereofunktionalitet som två Raumfeld One S kan ge.

Teknisk förfining och imponerande ljud med One S
Raumfeld One S består av en tvåvägs koaxialhögtalare med ett 90 mm långslagigt bas/mellanregisterelement och ett 25 mm diskantregisterelement. Tillsammans utgör de en nästan punktformig ljudkälla, vilket ger en exakt och detaljrik återgivning. Trots sina kompakta mått är Raumfeld One S kapabel att återge låga bastoner med kraft och styrka. Två sidmonterade passiva 95 mm baselement på sidorna bidrar till den kraftfulla basen. En klass D 50 watts-förstärkare gör att One S kan ge återgivning utan förvrängning.

Presskontakt för frågor, bilder och testexemplar:

Time PR

Andreas Wadensten

Tel +46 70 977 9090

andreas.wadensten@time.se

Om Raumfeld

Raumsfeld grundades år 2008 baserat på övertygelsen att framtidens ljudanläggningar kommer att streama musik till trådlösa högtalare. Sedan dess har Raumfeld skapat multiroom-system som gör det möjligt att njuta av ett nästan obegränsat musikutbud från privata samlingar och från molnet. Högtalarna, konstruerade i Tyskland, stöder förlustfria digitalfiler och spelar upp dem i äkta HiFi.

Alla systemets funktioner kan styras enkelt med en intuitiv gratisapp för iOS och Android, inklusive ett urval av populära musikstreamingtjänster.

År 2010 förvärvades Raumfeld av Teufel Audio i Berlin. Denna tillverkares mer än 35-åriga erfarenhet av att bygga kvalitetshögtalare tar sig nu uttryck i Raumfelds premiumljudprodukter. Kombinationen av avancerad streamingprogramvara och kvalitetshögtalare ger ett system för smidig multiroomstreaming med HiFi-återgivning.

Raumfeld tilldelades 2015 års Red Dot Award för bästa produktdesign för sin väl genomtänkta design.

Mer om paketerbjudandet avseende One S här.

Mer information finns på http://www.raumfeld.com/ eller följ oss på Facebook www.facebook.com/Raumfeld

Detta meddelande handlar - såvida inte annat angivits - om produkter som importeras till Sverige.Erbjudandet kan ändras utan föregående meddelande och kan skilja sig i andra länder beroende på lokala faktorer och bestämmelser. Bilderna kan skilja sig något från originalet. Raumfeld är ett registrerat varumärke som tillhör Lautsprecher Teufel GmbH. Alla andra varumärken tillhör sina respektive ägare.