Bibendum

Ravenswoods nya specialblandade box utsedd till Folkets favorit!

Pressmeddelande   •   Nov 19, 2010 14:40 CET

I helgen avgjordes årets roligaste vinprovning på Det Goda Köket, Nordens största konsumentmässa inom mat och dryck. Ett hundratal konsumenter provade 19 röda och vita boxviner blint under ledning av Håkan Larsson, Mikael Mölstad och erfarna provningsledare från Munskänkarna. När poängen räknats samman kunde Ravenswood Lodi utses till bästa röda box i konkurrens med 14 andra viner. På plats för att ta emot priset fanns the King of Zin, Joel Peterson, Ravenswoods grundare och en riktig ikon i vinvärlden.

Lodi Zinfandel är den första boxen som lanseras från Ravenswood och har under ledning av Joel Peterson tagits fram speciellt för den nordiska marknaden. Vinet bjuder på både elegans, komplexitet och kraft med fylliga toner av mörka bär och plommon tillsammans med vanilj och kakao från 18 månader på franska ekfat. Eftersmaken är fint kryddig och en välbalanserad syra rundar av detta eleganta men samtidigt fylliga vin.

Ravenswood är kultförklarade på hemmaplan och deras välkända logo med korptrion tatueras flitigt in av vinälskare över hela världen. Även i Sverige har man en trogen fanclub som uppskattar både vinerna och Ravenswoods filosofi. Zin or nothing var Ravenswoods första slogan vid starten 1976. Idag har man adderat fler druvsorter men Zinfandel dominerar än idag. Gemensamt för samtliga viner är att de är kraftfulla, tuffa viner med attityd vilket väl återspeglas i deras nuvarande slogan. "No wimpy Wines". Eller som man uttrycker det själva på Ravenswood; "Om din favoritfärg är beige ska du
förmodligen dricka något annat"

Ravenswood Lodi Zinfandel
Art: 72360