Knakelibrak Produktion AB

RAW comedy club expanderar och öppnar i Göteborg 2020! (RÄTTAT PM)

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2019 08:27 CET

Efter 15 år som klubb med hundratals utsålda shower, internationella stjärnbokningar av komiker som Jerry Seinfeld (Globen) och Eddie Izzard (Friends arena) mängder av kritiker- och publikrosade Sverigeturnéer, fullsatta comedykryssningar och festivaler är det nu dags för Sveriges största standupklubb – RAW comedy club – att slå upp portarna i Göteborg!

”Det här är verkligen en dröm som blir sann! Jag älskar Göteborg som stad och i synnerhet publiken där så att nu öppna RAW där känns fantastiskt. Jag har upplevt mängder av oförglömliga kvällar i Göteborg som både komiker och arrangör av RAW så när rätt möjlighet äntligen dök upp tvekade jag inte en sekund. Radisson Blu är den perfekta partnern. De strävar precis som vi efter yttersta kvalité och fingertoppskänsla som mantra.”

- Mårten Andersson

"Radisson Blu Scandinavia är väldigt glada att få samarbeta med RAW comedy club för att ta den här fantastiska klubben till Göteborg. Eftersom vi är dedikerade till att skapa minnesvärda ögonblick för våra gäster kommer det här samarbetet hjälpa oss att fullfölja vårt löfte och ytterligare bidra till att göra Göteborg till en sann destination i Sverige."

- James McKellar

RAW comedy club kommer att göra föreställningar På Radisson Blu den första lördagen varje månad och det blir både kvällsshower samt det helt unika konceptet RAW comedy brunch. Som vanligt som ramas både kvällarna och bruncherna in av de bästa DJ:s vi vet.

RAW:s första säsong i Göteborg bjuder på en fantastisk lineup i form av Robin Paulsson, Messiah Hallberg,Ann Westin, Kristoffer Appelquist, Marcus Berggren, Ina Lundström, Nisse Hallberg, Thomas Järvheden, Tina Bergérus och sjävklart Mårten Andersson. Fler komiker tillkommer!

RAW comedy club grundades år 2004 av komikern och entreprenören Mårten Andersson. Idag uppträder Sveriges hetaste och roligaste komiker samt gästspel av internationella världsstjärnor. Vi lovar dig alltid en väldigt underhållande kväll du sent ska glömma!

LINEUP:

1/2:
Mårten Andersson, Marcus Berggren, Tina Bergérus

7/3:
Thomas Järvheden, Hasse Brontén, Ina Lundström

7/3 brunch:
Thomas Järvheden, Hasse Brontén

4/4:
Kristoffer Appelquist, Nisse Hallberg

4/4 brunch:
Kristoffer Appelquist, Nisse Hallberg

2/5:
Messiah Hallberg, Robin Paulsson, Ann Westin

KONTAKTUPPGIFTER

Jonas Strandberg

jonas@rawcomedyclub.se

Om Knakelibrak Produktion
Knakelibrak Produktion AB grundades 2002 av nöjesentreprenören Mårten Andersson. Verksamheten består av TV-produktion, LIVE och artistmanagement. Förutom välkända varumärken som Boka LIVE och RAW comedy club har Knakelibrak dessutom varit promotor för större internationella artister som b.la. Eddie Izzard och Jerry Seinfeld. Visste ni förresten att namnet Knakelibrak inspirerats av den lilla blå elefanten Pellefant, som alltid lyckades klara sig ur besvärliga situationer med sin knakelibraklåt.

För mer information besök www.knakelibrak.se