Knakelibrak Produktion AB

RAW comedy club firar 15 år!

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2019 14:20 CEST

Från en källare i Gamla Stan, via sex säsonger och nästan 50 avsnitt i Kanal 5, till Jerry Seinfeld i Globen! I år firar Sveriges största standupklubb RAW comedy club 15 år!

Sedan premiären på Wirströms källare 2004 och epitetet ”Sveriges hårdaste standupklubb” har väldigt mycket hänt. RAW har producerat utsålda turnéer i Norden och Sverige med alltifrån världsstjärnor som Eddie Izzard, Jim Jefferies, Gina Yashere och Dylan Moran till Sveriges största komiker mixat med morgondagens största stjärnor. Vi har gjort comedykryssningar, livestreaming, startar vår egen podcast och en massa annat. I höst firar klubben 15 år med en makalöst stark säsong och vi gör det som Sveriges största standupklubb - både live och digitalt.

Jubiléet firas med en riktig håll käften-lineup där vissa komiker som inte besökt RAW på tio år återkommer. Nour El Refai, Johan Glans, David Batra och Magnus Betnér är bara några av de toppnamn vi bjuder på under 15-årsjubiléet. Firandet inleds den 30-31 augusti med inte mindre än tre späckade humorshower.

"Det här har varit en helt otrolig resa som jag aldrig såg framför mig då jag startade klubben 2004. Extremt mycket har hänt både med svensk standup och RAW på den här 15 åren och det känns fantastiskt att klubben och den svenska scenen aldrig har varit större eller intressantare. Det känns som att vi är en 15 åring som kör en fett trimmad moppe i ytterfilen haha."
- Mårten Andersson

RAW comedy club grundades år 2004 av Mårten Andersson. Sedan 2012 huserar RAW i Hilton Slussens lokaler och här uppträder Sveriges hetaste och roligaste komiker samt internationella världsstjärnor.

Om Knakelibrak Produktion
Knakelibrak Produktion AB grundades 2002 av nöjesentreprenören Mårten Andersson. Verksamheten består av TV-produktion, LIVE och artistmanagement. Förutom välkända varumärken som Boka LIVE och RAW comedy club har Knakelibrak dessutom varit promotor för större internationella artister som b.la. Eddie Izzard och Jerry Seinfeld. Visste ni förresten att namnet Knakelibrak inspirerats av den lilla blå elefanten Pellefant, som alltid lyckades klara sig ur besvärliga situationer med sin knakelibraklåt.

För mer information besök www.knakelibrak.se