Knakelibrak Produktion AB

RAW comedy club på Sverigeturné!

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2018 19:41 CEST

Efter flera år av helt utsålda shower i Stockholm åker nu Sveriges största standupklubb RAW på sin första Sverigeturné på nästan fem år! Klubbens grundare, komikern Mårten Andersson, är som vanligt konferencier och har med sig ett enormt starkt gäng av högaktuella och prisbelönta komiker även detta år.

På scen ser vi Årets manliga komiker Messiah Hallberg, supertalangen Carl Stanley som blev viral som 18-åring och gjorde Parlamentetsuccé som 19-åring och just avslutat sin första succéturné som soloartist.

Carl och Messiah bildar team tillsammans med Mårten och är med på samtliga datum (undantaget Messiah som inte medverkar i Umeå, Västerås och Luleå) - men turnén slutar inte där. Med sig i varje stad har klubben också fantastiska gästartister och en lokal talang som får chansen att uppträda på RAW-scenen i fem minuter!

Som gästartister ser vi SVT-aktuella Marcus Berggren, Tankesmedjans egna Johanna Wagrell, förra årets kvinnliga komiker Petrina Solange och Parlamentetveteranerna Kristoffer Appelquist, Karin Adelsköld och Hasse Brontén!

RAW comedy club besöker:

Västerås - 28 september
Malmö - 29 september
Linköping - 5 oktober
Jönköping - 6 oktober
Göteborg - 13 oktober
Gävle - 19 oktober
Örebro - 20 oktober
Umeå - 26 oktober
Luleå - 27 oktober

Om Knakelibrak Produktion
Knakelibrak Produktion AB grundades 2002 av nöjesentreprenören Mårten Andersson. Verksamheten består av TV-produktion, LIVE och artistmanagement. Förutom välkända varumärken som Boka LIVE och RAW comedy club har Knakelibrak dessutom varit promotor för större internationella artister som b.la. Eddie Izzard och Jerry Seinfeld. Visste ni förresten att namnet Knakelibrak inspirerats av den lilla blå elefanten Pellefant, som alltid lyckades klara sig ur besvärliga situationer med sin knakelibraklåt.

För mer information besök www.knakelibrak.se