Knakelibrak Produktion AB

RAW comedy club på turné 2020!

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2019 16:28 CET

RAW på turné är äntligen tillbaka! Efter den rikstäckande, slutsålda succéturnén 2018 är det åter dags för Sveriges största standupklubb - RAW comedy club att ge sig ut på en stjärnspäckad turné. Denna gång med fler turnédatum än någonsin tidigare!

Som värd för föreställningarna ser vi självklart klubbens grundare Mårten Andersson och med sig har han några av landets absolut roligaste och mest aktuella komiker.

”Det här är den största och mest stjärnfyllda turnén i RAW:s 15 åriga historia som klubb! Det är en galet bra mix av de komiker som vi tycker är absolut roligast, vassast och hetast just nu. Jag är både stolt och enormt peppad redan nu!”

- Mårten Andersson

”Blir standup roligare när man är fler komiker? Ja! Inget snack om saken. Och som allra roligast blir det när det blir RAW Comedy turné ihop och varenda komiker gör sitt yttersta för att just den ska vara bäst och roligast varje show.”

- Özz Nûjen

På scen under turnén ser vi männen bakom hyllade turnéerna ”Sveriges Historia” och ”Världens Historia” Özz Nûjen och Måns Möller, årets kvinnliga komiker Petrina Solange, drottningen av True Crime – Johanna Wagrell, Finaste familjens stjärnskott Messiah Hallberg, årets nykomling på Svenska Standupgalan – Josefin Sonck, Sveriges hetaste underground-komiker Nisse Hallberg och Mr RAW himself – Mårten Andersson!

RAW på turné dyker upp i följande städer och datum:

5/9 – UKK (UPPSALA)

18/9 – Västerås Konserthus (VÄSTERÅS)

19/9 – Gävle Konserthus (GÄVLE)

25/9 – Slagthuset (MALMÖ)

26/9 – Trädgår'n (GÖTEBORG)

3/10 – Hjalmar Bergmansteatern (ÖREBRO)

9/10 – Jönköpings Konserthus (JÖNKÖPING)

10/10 – Stora Lokomotivet (ESKILSTUNA)

30/10 – Linköping Konsert & Kongress (LINKÖPING)

31/10 – Flygeln (NORRKÖPING)

6/11 – Kulturens Hus (LULEÅ)

7/11 – Aula Nordica (UMEÅ)

För intervjuer, kontakta Jonas Strandberg.

Mail: jonas@rawcomedyclub.se

Om Knakelibrak Produktion
Knakelibrak Produktion AB grundades 2002 av nöjesentreprenören Mårten Andersson. Verksamheten består av TV-produktion, LIVE och artistmanagement. Förutom välkända varumärken som Boka LIVE och RAW comedy club har Knakelibrak dessutom varit promotor för större internationella artister som b.la. Eddie Izzard och Jerry Seinfeld. Visste ni förresten att namnet Knakelibrak inspirerats av den lilla blå elefanten Pellefant, som alltid lyckades klara sig ur besvärliga situationer med sin knakelibraklåt.

För mer information besök www.knakelibrak.se