Knakelibrak Produktion AB

RAW COMEDY LANSERAR EGEN YOUTUBE-KANAL

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2013 13:53 CET

Idag lanseras kanalen "RAW comedy" i YouTube-nätverket Splay. De bästa och mest klassiska klippen från RAW comedy club samt nytt färskt material kommer dagligen att publiceras på kanalen.

RAW comedy club har sedan 2004 företrätt de bästa komikerna inom internationell och svensk stand up. Tack vare den nya kanalen ”RAW comedy” finns nu en gemensam samlingsplats för dessa samt morgondagens stjärnor på YouTube. Splay, som representerar Sveriges 70 största YouTube-stjärnor och bloggare, tillgodoser plattformen där stand up-fans dagligen kan ta del av de främsta komikerna som finns att erbjuda. Klipp med såväl nytt material som gamla klassiker med populära komiker som Henrik Schyffert, Marika Carlsson och Kristoffer Appelquist med flera kommer att publiceras på kanalen varje dag fram till nyår.

”Kanalen ’RAW comedy’ är ett utmärkt sätt för våra RAW-fans att dagligen få tillgång till det allra bästa som svensk och internationell stand up har att erbjuda”
- Mårten Andersson, grundare av RAW comedy club och VD för Knakelibrak Produktion

"Med RAW ombord kommer vi få ännu roligare på jobbet. Tillsammans ska vi skapa den nya samlingsplatsen för grym stand up på YouTube"
- Vigor Sörman, en av grundarna av Splay

Presskontakt:
Frida Pedersen, frida.pedersen@knakelibrak.se, 076 778 55 00

Om Knakelibrak Produktion
Knakelibrak Produktion AB grundades 2002 av nöjesentreprenören Mårten Andersson. Verksamheten består av TV-produktion, LIVE och artistmanagement. Förutom välkända varumärken som Boka LIVE och RAW comedy club är Knakelibrak dessutom promotor för större internationella artister som b.la. Eddie Izzard och Jerry Seinfeld. Visste ni förresten att namnet Knakelibrak inspirerats av den lilla blå elefanten Pellefant, som alltid lyckades klara sig ur besvärliga situationer med sin knakelibraklåt.

För mer information besök www.knakelibrak.se