Knakelibrak Produktion AB

RAW comedy presenterar stolt - världsstjärnan Eddie Izzard till Örebro!

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2012 11:00 CEST

Den 10 april 2013 kommer världsstjärnan Eddie Izzard till Örebro och Conventum med sin nya föreställning ”Force Majeure”. Sedan tidigare är det klart att Eddie Izzard våren 2013 påbörjar sin mest omfattande världsturné någonsin. Intresset för att se Eddie Izzards nya föreställning har varit extremt stort och bland annat föreställningen i Friends Arena i Stockholm har snart sålt 10 000 biljetter. Därför förlänger nu RAW comedy den nordiska delen av turnén med en föreställning i Örebro. Biljetterna till föreställningen släpps den 15e oktober.

Eddie Izzard är en av världens största komiker och har höjts till skyarna av både kritiker, branchkollegor och publik. Vid flera tillfällen har han vunnit utmärkelser för sina hyllade föreställningar. När han var i Sverige 2005 sålde hans två föreställningar slut på åtta minuter och 2009 fyllde han Hovet, Malmö Arena och Scandinavium. Nästa år är det alltså dags igen. Våren 2013 tar RAW comedy återigen hit världsstjärnan Eddie Izzard. Turnén med nya föreställningen “Force Majeure” inleder sina nordiska datum i Danmark, därefter följer ett första stopp i Sverige innan det är dags för Finland och Norge. I Sverige uppträder han i Stockholm, Linköping, Malmö och Göteborg. Biljetter till den extrainsatta föreställningen i Linköping sålde slut på 24 timmar. Nu står det klart att han även kommer till Örebro den10 april.

–      Örebro har länge varit en av mina absoluta favoritstäder när det kommer till att välja orter för RAW comedys shower. Vi har varit där många gånger och kommer att fortsätta komma dit i framtiden med våra shower och turnéer. Det är alltid en underbar stämning så när jag fick möjligheten att välja ytterligare en stad i Sverige som skulle få besök av Eddie Izzard så kändes valet självklart. Det kommer bli en unik och fantastisk kväll med världens kanske främste ståuppkomiker, säger Mårten Andersson, grundare och VD RAW comedy club.

Biljetterna till föreställningen i Örebro släpps måndagen den 15e oktober september klockan 10:00. Biljetter kommer att finnas på Ticnet.se samt i Conventums biljettkassa.

Om showen i Örebro

Show: EDDIE IZZARD - FORCE MAJEURE
Datum: 10 april 2013
Stad: Örebro
Venue: Conventum Kongress
Dörrar: 19.30
Start tid: 20.00 - ca 21.30 (90 min, ingen paus)
Biljetter: 15 oktober

Turnéplan - Norden

8 april, Århus (Danmark), Musikhuset Århus

9 april, Linköping (Sverige) Crusellhallen – ny föreställning

10 april, Örebro (Sverige) Conventum – ny föreställning

11 april Helsingfors (Finland), Hartwall Areena

13 april Stockholm (Sverige), Friends Arena

14 april Oslo (Norge), Spektrum

15 april Göteborg (Sverige), Scandinavium

16 april Malmö (Sverige), Malmö Arena

Om Eddie Izzard

Eddie Izzard är en av världens mest kända komiker. Han har vunnit två Emmys och två British Comedy Award och hans klipp på Youtube har uppåt 40 miljoner visningar. Vid flera tillfällen har han utnämnts till en av de största komikerna någonsin och har även kallats en “Lost Python” av Monty Python-gängets John Cleese.

Förutom åtta hyllade stand up-turnéer, så som “Unrepeatable”, “Dressed to Kill” och senaste “Stripped”, har han som skådespelare medverkat i över 30 filmer (till exempel "Ocean's Twelve" och "Shadow of the Vampire") och sju teaterpjäser. Dessutom hade han huvudrollen i hyllade tv-serien “The Riches” som sändes i två säsonger.

Sommaren 2009 sprang han 43 maratonlopp på bara 51 dagar för välgörenhetsprojektet Sport Relief. För denna bedrift utsågs Eddie Izzard till årets sportpersonlighet av brittiska BBC.

Mer om Eddie Izzard:

Hemsida: www.eddieizzard.com
Twitter: @eddieizzard
Facebook: www.facebook.com/eddieizzard
Youtube: www.youtube.com/results?search_query=eddie+izzard

Om RAW comedy

RAW comedy grundades av komikern och entreprenören Mårten Andersson 2004 och är idag Sveriges största och mest välkända varumärke inom humor. RAW comedy har producerat föreställningar genom åren med stjärnor som Jerry Seinfeld (Globen), Eddie Izzard (Skandinavienturné 2010), Dylan Moran, Lewis Black för att nämna några. RAW comedy gör föreställningar varje helg på Hilton,Stockholm och producerar under hösten 2012 sin sjätte säsong av ”RAW comedy club” för Kanal 5 där som vanligt både svenska och internationella stjärnor medverkar. För mer information om RAW comedy: www.rawcomedy.se.

Om Knakelibrak Produktion

Knakelibrak Produktion AB, där välkända varumärken som RAW comedy club och Bokalive.se ingår, ägs och drivs av nöjesentreprenören Mårten Andersson. Bolaget grundades 2002 och verksamheten består idag av TV-produktioner, live och artistmanagement. Knakelibrak är även promotor för större internationella artister som b.la. Eddie Izzard och Jerry Seinfeld. För mer information besök www.knakelibrak.se.