RayClinic AB

RAYCLINIC AB UTSER REMIUM SECURITIES TILL LIKVIDITETSGARANT (MARKET MAKER).

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2007 13:01 CET

RayClinic AB har utsett Remium till Market Maker för sin aktie som handlas på Stockholmsbörsens First North lista.

Syftet är att minska prisskillnaden mellan köp- och säljkurs och att öka aktiens likviditet. Målsättningen är en lägre investeringskostnad och minskad risk för investerare i handel med aktien. Åtagandet påbörjas den 6 februari 2007.

Om RayClinic AB (publ)
RayClinic grundades 2002 av forskare vid Karolinska Institutet (KI), samt läkare med cancerbehandling som specialitet. Verksamheten bygger på beprövad och världsledande svensk forskning. RayClinic ska erbjuda både traditionella behandlingar (kurativa och palliativa) samt avancerade precisionsbestrålnings-behandlingar (IMRT-behandlingar) till svenska och utländska patienter. RayClinic kommer att erbjuda cancerpatienter: senaste strålbehandlings-metoderna, bästa tänkbara behandlingsresultat, begränsade biverkningar, minskat lidande och ökad livskvalitet. RayClinic kommer att vara öppen för alla patienter, försäkringspatienter såväl patienter via vårdavtal med landsting. RayClinic ska även bedriva utvecklingsarbete och utbildning inom dessa behandlingsmetoder.
RayClinic etablerar den första svenska privata strålbehandlingskliniken på Walloxen, strax norr om Arlanda i Knivsta Kommun. RayClinic har ca 10 anställda. RayClinic är from den 11 januari 2007 listad på First North som drivs av Stockholmsbörsen OMX. Mer information om RayClinic finns att läsa på hemsidan www.RayClinic.com

För ytterligare information kontakta:

Roger Svensson Magnus Mivér
VD, RayClinic AB Director of Sales, Remium Securities