Nordnet Sverige

RaySearch nytt bolag på NollCourtagelistan

Pressmeddelande   •  Jun 24, 2003 11:27 CEST

Nordnets lista för aktiehandel utan courtage - NollCourtagelistan - har blivit en framgång. Nu gör RaySearch Laboratories sällskap med de övriga bolagen på listan.

Först upp på NollCourtagelistan var MSC och Beijer Electronics. Dessa följdes av Teligent och Capona. Avsikten är att listan innan årsskiftet skall innehålla minst ett tjugotal aktier.

Nordnets ca 60 000 kunder skapar med courtagefri handel en förbättrad likviditet i aktierna.

"Raysearch skapar som nytt bolag extra intresse kring aktien vid sin introduktion i och med noteringen på NollCourtagelistan, vilket kommer att gynna handeln i bolagets aktie. Den låga likviditeten i många börsnoterade aktier är idag ett problem som medför att aktiens prissättning försämras med en stor skillnad mellan köp- och säljkurs. Därmed kan även värderingen av aktien försämras. Bolagets befintliga aktieägare blir lidande och intresset för aktien försämras hos nya potentiella aktieägare. Vi vet att courtagefri handel förbättrar likviditeten", säger Klas Danielsson, vd på Nordnet.

"Handeln på NollCourtagelistan har hittills varit en stor framgång och vi räknar också med god omsättning för RaySearch", säger Jessica Gertun, marknadschef på Nordnet.

RaySearch genomför för närvarande en ägarspridning vilken pågår till och med den 27 juni. Nordnets kunder har tillfälle att teckna direkt via Internet.

För ytterligare information kontakta:
Jessica Gertun, marknadschef, 08-506 330 30, 0709-697424 jessica.gertun@nordnet.se

Nordnet AB (publ) är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Dotterbolaget Nordnet Securities Bank AB är en Internetmäklare och medlem av Stockholmsbörsen, Oslobörsen och Köpenhamnsbörsen. Dotterbolaget Eurotrade Securities S.A. erbjuder en Internetmäklartjänst från Luxemburg. Dotterbolaget Nordnet Försäkringsmäklare AB förmedlar SAK-försäkringar. Besök gärna Nordnet Sverige www.nordnet.se , Nordnet Norge www.nordnet.no , Nordnet Danmark www.nordnet.dk och Eurotrade www.eurotrade.lu .