ReadSoft

ReadSoft skapar affärsnytta på den australiensiska finansmarknaden

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2003 10:00 CEST

State Super Financial Services (SSFS), ett av Australiens ledande ekonomiplanerings- och fondförvaltningsföretag, har vänt sig till ReadSoft för att automatisera sin dokumenthantering. Detta är ännu en framgång för ReadSoft på den australiensiska finansmarknaden. Förra året skrevs ett betydande avtal med det internationella fondbolaget AMP. Ordervärdet från SSFS uppgår till 1,5 Mkr.

Affären med SSFS förstärker ReadSofts ställning inom det australiensiska bank- och finanssegmentet. SSFS är en av de mer framstående medlemmarna av Financial Planning Association of Australia, landets största intresseorganisation inom ekonomiplanering. För att förbättra erbjudandet till sina kunder bestämde sig SSFS för att dra nytta av den senaste tekniken inom automatisk dokumenthantering. Sökandet förde dem till ReadSofts programvara FORMS. Förmågan att leverera en problemfri och smidig integration med SSFSs affärssystem var en avgörande faktor för att valet slutligen föll på ReadSoft.

Andrew Griffin, Registry Services Manager på SSFS kommenterar varför de valde ReadSoft.
- Efter en omfattande utvärdering av olika programvaror för automatisk dokumenthantering visade det sig att ReadSoft var det bästa valet. Förutom att deras teknologi ger oss ökad effektivitet, noggrannhet och kontroll upptäckte vi att ReadSofts personal var mest professionella, kunniga och hjälpsamma. Vi kommer att använda FORMS för att processa alla typer av dokument inklusive ansökningsformulär för diverse ekonomitjänster. Den nya teknologin positionerar oss i frontlinjen bland företag som nyttjar ny teknik för att skapa affärsfördelar. Hittills har ReadSoft levt upp till alla våra förhoppningar, avslutar Andrew Griffin.

Om State Super Financial Services.
State Super Financial Services är en av Australiens ledande ekonomiplanerings- och fondförvaltningsföretag. De förvaltar mer än 3,5 miljarder USD åt ca 29 000 kunder. State Super Financial Services har mer än 250 anställda på 13 kontor runtom i Australien.

Vad är FORMS?
ReadSofts programvara FORMS innebär stora besparingar för företag vad gäller ökad kapacitet och högre informationskvalitet. FORMS läser och förstår handskriven text, tryckt text, streckkod, matriser och även hela adresser. Bland en rad fördelar erbjuder automatisk datafångst mycket snabbare tolkning jämfört med hantering utförd manuellt. Detta gör att kundens investering snabbt betalar sig.

För mer information kontakta:

ReadSoft AB
Jan Andersson, VD ReadSoft,
Tel: 0708 – 37 66 00 eller
Olof Engvall, Informationschef
Tel: 0708 – 37 66 70
E-post: olof.engvall@readsoft.com

Om ReadSoft
ReadSoft är världens ledande leverantör av programvara för automatisk dokumenthantering och därmed förknippad behandling av information. Företaget utvecklar och marknadsför ett brett produktsortiment som grundar sig på de egenutvecklade produkterna FORMS, INVOICES och EZ-OUT samt tilläggssystem till dessa. Sedan grundandet 1991 har ReadSoft utvecklats till en världsomspännande koncern med elva dotterbolag i Europa, Nord- och Sydamerika samt Australien samt ett stort antal lokala och globala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och koncernens huvudenhet för forskning och utveckling finns i Stockholm. ReadSoft är sedan 1999 noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista.