ReadSoft

ReadSoft tecknar avtal värt 10,8 MSEK med nordamerikanskt livsmedelföretag på Fortune 500-listan

Pressmeddelande   •   Dec 30, 2009 09:42 CET

Ett Fortune 500-listat internationellt livsmedelsföretag med bas i Nordamerika har valt ReadSofts SAP-certifierade fakturahanteringslösning. Avgörande för beslutet var ReadSofts ledande position på marknaden och lösningens bevisade funktionalitet. Avtalet är värt 10,8 MSEK och gäller inledningsvis hanteringen av miljontals fakturor per år. Implementeringen beräknas starta i Nordamerika under andra kvartalet av 2010.

Företaget letade efter en lösning för att optimera fakturahanteringsprocesser som en del i vidareutvecklingen av deras befintliga SAP-system. Kunden ville eliminera enformiga och tidskrävande dokumenthanteringsprocesser och valet föll på ReadSofts SAP-certifierade lösning för automatisk fakturahantering, vilket var den lösning som bäst matchade kundens krav.

ReadSofts marknadsledarskap med mer än femton års erfarenhet av att hjälpa globala organisationer med implementering av lösningar för förbättrade processer och kostnadseffektivitet vad gäller fakturahanteringen, samt den nära integrationen med SAP, visade sig vara avgörande för kundens val. Den sålda lösningen kommer bland annat att ersätta kundens internt utvecklade workflow-system och därmed eliminera manuell dokumenthantering, samt avhjälpa bristen på SAP-integration.

- Att få förmånen att ta hem en stor order som denna efter en tuff och noggrann utvärderingsprocess bevisar att våra lösningar och vår personal är ledande i branschen, säger Jan Andersson, VD på ReadSoft. Vi har fokus inställt på stora, multinationella företag som det här, och våra lösningar är särskilt anpassade för att hantera de omfattande krav som ställs inom dessa företag.

För mer information vänligen kontakta

ReadSoft AB

Jan Andersson, VD

Johan Holmqvist, Informationschef
Tel: 042 - 490 21 98 alt. 0708 - 37 66 77
johan.holmqvist@readsoft.com

Om ReadSoft
ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som datainmatning, dokumentsortering, validering mot affärssystem, arbetsflöden, e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.com.