VoiceCorp AB

ReadSpeaker gör RSS-flöden talande i din iPhone

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2009 17:41 CET

VoiceCorp lanserar idag en iPhone-applikation för text-till-tal som heter “ReadSpeaker audioMob Personal”, som ger iPhone/iPod Touch-användare möjlighet att lyssna (och läsa) text-RSS:er från bloggar och webbplatser. Applikationen som är gratis, ger användare möjlighet att välja ut tre valfria (engelska) RSS-flöden. Användaren kan antingen lägga in adressen till RSS-flödet manuellt eller låta applikationen söka efter RSS-flöden på en given blogg och/eller webbplats.

Med ReadSpeaker audioMob Personal kan användare:

• Bläddra bland artiklar samtidigt som man lyssnar på andra i det användarvänliga gränssnittet.
  • Välja om artiklarna skall läsas upp automatiskt en efter en, eller starta uppläsningen av varje artikel manuellt.
  • Navigera och välja nyhetsartikel via pekskärmen.

Pga storleken på skärmen på en mobil enhet som iPhone/iPod Touch är ljud ett format som i många situationer passar bättre än text, då det handlar om att ta del av innehåll som du är extra angelägen att ha koll på. Ljud som media är bättre lämpat för multitasking än vad text är. Du kan t.ex. lyssna på vad din favoritbloggare skriver medan du sitter i bilen på väg till jobbet. Eller så kan du ta del av de senaste nyheterna från ett företag du vill hålla extra bra koll på.

ReadSpeaker audioMob Personal finns tillgänglig utan kostnad på Appstore. Har du en iPhone/iPod Touch hittar du applikationen här.

VoiceCorp är det ledande Software as a Service-företaget för talsättning i realtid av textinnehåll på webbplatser och i RSS-flöden – på upp till 20 språk. VoiceCorp har många kunder inom både privat och offentlig sektor världen över med flera miljoner användare per månad.

VoiceCorp har många webbaserade text-till-tal-lösningar för webbplatser, RSS-flöden, online-kampanjer, nyhetsbrev och e-post. Talet levereras till stationära datorer och bärbara enheter som mp3-spelare, smartphones, iPhones och handdatorer.

Vår webbplats: www.voice-corp.com

Vår blogg: blog.readspeaker.com