Universal Music Sweden

"Ready or Not" - Hollywoodstjärnan Bridgit Mendler släpper debutsingel

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2013 15:19 CET

Filmstjärnan, och numera även popsångerskan, Bridgit Mendler släpper nu debutsingeln ”Ready or Not”. Singeln har svept över stora delar av Europa med sin catchy melodi och går varm på radio i bland andra Storbritannien, Belgien och Norge.

Redan som 11-åring visste Bridgit att hon ville stå på scenen. Som birollsinnehavare i Disney-serien Wizards of Waverly Place inledde hon sin karriär som internationell stjärna redan 2009. 2011 uppmärksammades hennes musikaliska talang då hon medverkade i musikalfilmen Lemon Mouth, vars soundtrack innehöll flera Billboard-hits. Sedan dess har hennes framgångar inom musiken nått nya höjder.

Den flerfaldigt prisbelönade Hollywoodskådisen och popartisten har nu också uppmärksammats av VEVO. Under förra året var hon en av åtta exklusivt utvalda VEVO LIFT-artister. Kolla in hennes YouTube VEVO-kanal för massa spännande material!

HÄR kan du se en grym akustisk cover av låten ”I Was A Fool”.