Ladbrokes

Real Madrid vs AC Milan - The Special One VS Son of God

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2010 16:19 CEST

Champions League är tillbaka och det är inte vilken match som helst som vi får se på tisdag. Real Madrid -AC Milan är inte bara en riktig toppmatch det är också matchen mellan José Mourinho och Zlatan Ibrahimovic. Dessutom är det mötet mellan de två lag som har flest titlar i denna mycket prestigefulla turnering. 9 titlar för Real Madrid och 7 för Milan har det blivit genom åren och i mötet nu på tisdag är Real Madrid favoriter till 1,61.

Mourinho tränade Zlatan under några mycket framgångrika år i Inter innan Zlatan valde att lämna Inter till förmån för Barcelona förra säsongen. Anledningen sas vara att Zlatan ville vinna Champions League och ansåg sig ha större chans i Barcelona än i Inter. Ironiskt nog vann Mourinho och Inter Champions League det året. Inför denna säsongen har alltså båda bytt klubbadresser och ställs nu mot varandra med sina nya lag, Real Madrid och AC Milan.

”Att kolla på ett möte som detta med den här extra matchen-i-matchen kryddan är alltid spännande. Mourinhos byte från Inter till Real Madrid känns som ett steg framåt i utvecklingen medan Zlatans flytt från FC Barcelona till AC Milan i bästa fall kan beskrivas som ett steg i sidled. Därför är det verkligen inte förvånande att Real Madrid är favoriter och spelas till 1,61 i denna match men samtidigt så vet alla som följt Zlatans karriär att det är i precis såna här typer av matcher han kan kliva fram och ändra matchbilden. Jag kommer verkligen sitta bänkad framför TV:en på tisdag, det här kan bli en match att minnas” Säger Andreas Gillberg, Sverigechef på Ladbrokes

Aktuella odds – Champions League

Spartak Moscow vs Chelsea 3,75 3,20 1,83

Ajax vs Auxerre 1,66 3,30 4,50

Arsenal vs Shakhtar 1,57 3,50 5,00

Bayern Munich vs Cluj 1,20 5,00 11,00

Braga vs Partizan Belgrade 1,80 3,30 3,75

Marseille vs Zilina 1,28 4,50 8,00

Real Madrid vs Milan 1,61 3,30 5,00

Roma vs Basel 1,50 3,50 6,00

Barcelona vs FC Copenhagen 1,12 6,50 13,00

Inter vs Tottenham 1,61 3,50 4,50

Lyon vs Benfica 2,00 3,20 3,20

Manchester Utd vs Bursaspor 1,20 5,00 11,00

Panathinaikos vs Rubin Kazan 2,37 3,20 2,60

Rangers vs Valencia 2,80 3,20 2,20

Schalke vs Hapoel Tel Aviv 1,36 4,00 7,00

Twente vs Werder Bremen 2,25 3,20 2,75

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com