Realia AB

Realia förvärvar fastighet i Mariestad

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2003 15:12 CEST

Realia förvärvar fastigheten Lillängen 2:1 i Mariestad av Johannesberg MEC Humanförvaltning AB. Fastigheten utgörs av det tidigare sjukhusområdet Johannesberg i centrala Mariestad. Området består av ett 20-tal byggnader om total 27 500 kvm lokaler som i dag huvudsakligen används för vård och utbildning. Köpeskillingen uppgår till 24 Mkr och tillträde sker idag.

Genom förvärvet ökar Realia sin närvaro på fastighetsmarknaden i västra Sverige.

- I Realias affärsidé ingår som en viktig del att förädla och vidareutveckla fastigheter. Mariestad och Johannesbergsområdet har en stor utvecklingspotential. Byggnaderna i Johannesbergsområdet ligger centralt i ett vackert parkområde om cirka 30 hektar. Naturlig inriktning för området är därför vård och omsorg, utbildning och besöksnäring, säger Thomas Hopkins, VD i Realia.

Stockholm den 5 september 2003
Realia AB (publ)

För ytterligare information kontakta
Thomas Hopkins, verkställande direktör 070-461 12 01 eller Joakim Bierfeldt, vice verkställande direktör 0708-78 01 65.

Realia AB (publ) är ett fastighetsbolag med koncentration till Storstockholm, Lund, Norrköping, Karlstad, Gävle och Sundsvall. Fastighetsbeståndet uppgår till cirka
1,2 miljoner kvm. Drygt hälften består av kommersiella lokaler. Bolaget är noterat på NGM (Nordic Growth Market) och har drygt 100 anställda.