headstomp productions

+support: Small Feet
KÄGELBANAN
STOCKHOLM

Rebekka Karijord utmanar ständigt sina gränser. Hon har skapat musik till över 30 filmer, teaterpjäser och dansuppsättningar, bland annat titellåten till Cirkus Cirkörs föreställning Wear It Like a Crown.

2009 kom därför första solalbumet The Noble Art of Letting Go – en suggestiv och minimalistisk skiva som möttes av strålande recensioner över hela Europa.

På nästa album ville hon spela in alla låtar live för att fånga det dynamiska och för att få låtarna så nära sin ursprungliga demoform som möjligt. Resultatet blev den råa, känsloladdade och ärliga skivan We Become Ourselves. Här hör vi orglar av alla sorter (bl.a. en stor kyrkorgel) pojk- och manskörer, piano och massor av trummor tillsammans med Rebekkas känsliga och övertygande röst.

Support: Small Feet är det efterlängtade soloprojektet från omtalade bandet Happiness sångare Simon Stålhamre. På scen får han uppbackning av Jacob Snavely (Little Gang) och Christopher Cantillo (Nils Berg Trio). EP och album kommer tidigt nästa år på samma bolag som Rebekka, Control Freak Kitten Records.

www.rebekkakarijord.com
Lyssna på REBEKKA KARIJORD på Spotify