Rebuz Kidz

Rebuz Kidz introducerar barnklädesmärket Chinche på den Skandinaviska marknaden

Pressmeddelande   •   Jan 10, 2010 12:02 CET

Rebuz Kidz lanserar nu ett nytt och helt unikt klädmärke för barn på den skandinaviska marknaden. Klädmärket går under namnet Chinche Baby Tech och kommer från Spanien. Det något udda namnet för ett barnklädesmärke betyder "Vägglus" på svenska och har funnits på marknaden sedan ett par år.

"Responsen har varit helt enorm bland våra kunder", säger Camilla Renz på Rebuz Kidz, "Efter bara ett par dagar hade vi halverat lagret och nu väntar vi på påfyllning från Spanien".

Chinche gör barnkläder i åldrarna 3 mån till 6 år. De vill med märket skapa en ett visuellt språk mellan bildvärlden och den riktiga världen. Alla illustrationer är skapade från drömmar och har en unik story bakom. Alla klädesplagg kommer i en speciellt framtagen förpackning där man kan läsa drömmen och bakgrunden till illustrationen på plagget.

I dagsläget producerar Chinche Baby Tech bodys, t-shirts och sweatshirt med produktion i Portugal. Kläderna är gjorda i högkvalitativ bomull för bästa komfort och de kan användas både till fest och till vardags.

Agent för klädmärket i Skandinavien är Clarex Marknadspartner, som kommer att stå för både marknadsföring samt försäljning till återförsäljare.

Om Rebuz Kidz

Rebuz Kidz säljer barnkläder, leksaker och inredningar till barnrum på nätet. Vårt engagemang för barn visar sig genom ett kreativt sortiment av flexibla och funktionella produkter med en genomtänkt design. Och också genom att vi arbetar för att barn i andra delar av världen ska få möjlighet att vara barn med ett rättvist och roligt liv. Det tycker vi är att vara barnslig på riktigt.