Rebuz Kidz

Rebuz Kidz - ny återförsäljare av barnsängar från Maxi Junior

Pressmeddelande  •  2012-07-19 18:16 CEST

Temasängarna från Maxi Junior finns i och med denna vecka i Rebuz Kidz breda sortiment av barnkläder, leksaker och barnmöbler. Sängarna riktar sig till de lite mindre barnen som vuxit ur spjälsängen, men som inte ännu är tillräckligt stora för att sova i en vuxensäng. Sortimentet från Maxi Junior är unikt och det kommer ständigt nya modeller.

På Rebuz Kidz erbjuder vi ett sortiment som riktar sig till killar eller lite tuffare tjejer. Vårt engagemang för barn visar sig genom ett kreativt sortiment av flexibla och funktionella produkter med en genomtänkt design. Maxi Juniors barnsängar passar därför bra in då de är både praktiska, funktionella och kreativa.

”- Maxi Juniors sängar är verkligen jättefina och det ska bli roligt att kunna erbjuda dem i vår butik” säger inköpschefen Camilla Renz på Rebuz Kidz, Inoo AB. ”Speciellt tycker jag om att de är tryckta och målade med ekologiskt färger som är lätt att rengöra med vanligt vatten och att båda långsidorna vid huvudet är extra höga för att förhindra att barnet trillar ut”

Sängarna kommer i standard formatet 140 x 70 (vilket passar barn upp till 8-9 års ålder), men de går även att beställa som  tillval i160 x 80 cm. Alla Maxi Juniors’ barnsängar har rundade hörn med fanér för att undvika skador på både vakna och sovande barn. Måtten är sk bäddmått, dvs storleken där barnet kan sova.

Om Rebuz Kidz

Rebuz Kidz säljer barnkläder, leksaker och inredningar till barnrum på nätet. Vi vänder oss främst till killar i åldrarna 0-16 år samt till lite tuffare tjejer. Vårt engagemang för barn visar sig genom ett kreativt sortiment av flexibla och funktionella produkter med en genomtänkt design. Och också genom att vi arbetar för att barn i andra delar av världen ska få möjlighet att vara barn med ett rättvist och roligt liv. Det tycker vi är att vara barnslig på riktigt.

Följ gärna Rebuz Kidz på Newsdesk

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom