Rebuz Kidz

Rebuz Kidz välkomnar det svenska jeansmärket I Dig Denim

Pressmeddelande  •  2012-04-25 21:50 CEST

Nu har vårens kollektioner kommit in i Rebuz Kidz ebutik och en av vårens nykomlingar är Göteborgs bolaget "I Dig Denim". Med sin charmiga jeanskollektion har de tagit den svenska marknaden med storm och har snabbt blivit ett av våra mest populära klädmärken för barn.

I Dig Denim's vårkollektion, som riktar sig till barn upp till 12 år, hämtar sin inspiration från hav, klippor och himmel. Jeansmodellerna präglas ett stilmedvetet ledigt uttryck med många omsorgsfullt uttänkta detaljer.

Bolaget grundades 2009 och riktar sig främst till barn, men har även en mindre kollektion till vuxna. Basen är denim och deras vision är att ge alla barn tillgång till jeans och denimkläder med lika hög modegrad och kvalitet som det finns till vuxna.

"-Det var kärlek vid första ögonkastet", erkänner Rebuz Kidz grundare Camilla Renz "Jag är väldigt förtjust i denim då det är ett praktiskt material som både fungerar till vardag och fest. Materialet är slitstarkt och klarar barns lek och man slipper oroa sig för att kläderna inte skyddar barnets ömtåliga hud".

På Rebuz Kidz finner du fyra plagg ur I Dig Denims kollektion, Soho Chinos, Soho Shorts, jeansskjortan Trenton och de coola jeansen Dehli Hang.

Om Rebuz Kidz

Rebuz Kidz säljer barnkläder, leksaker och inredningar till barnrum på nätet. Vi vänder oss främst till killar i åldrarna 0-16 år samt till lite tuffare tjejer. Vårt engagemang för barn visar sig genom ett kreativt sortiment av flexibla och funktionella produkter med en genomtänkt design. Och också genom att vi arbetar för att barn i andra delar av världen ska få möjlighet att vara barn med ett rättvist och roligt liv. Det tycker vi är att vara barnslig på riktigt.

Följ gärna Rebuz Kidz på Newsdesk : http://www.mynewsdesk.com/se/media/follow/10722

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom