OG Group

Recensioner av webbutiker på Apoteksfakta

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2009 11:32 CET

Apoteksfakta - www.apoteksfakta.se - har nu varit aktiv i ett halvår och sajten fortsätter att växa. I takt med att apoteksmonopolet blivit allt mer påtagligt har också informationen om detsamma blivit viktigare. Nu kommer nästa steg i Apoteksfakta där vi nu presenterar recensioner av olika webbutiker som säljer läkemedel, naturläkemedel och handelsprodukter. För att besökare skall känna sig trygga med sina köp på Internet har vi testat olika sajter för att kunna presentera en bra överblick av de företag som säljer läkemedel på Internet. Läs recensioner av Apotekets webbutik, E-vitamin, Familjeapoteket, Lifebutiken och eApoteket för att få en bra överblick om vilken förutsättningar som gäller för respektive butik och vilken som är den mest pålitliga att handla av.

Apoteksfakta är sidan för dig som intresserar dig för att ta reda på mer om vad som händer med apoteksmarknaden. I den pågående avvecklingen av apoteksmonopolet händer det mycket med sådant man tidigare kanske tagit för givet. På Apoteksfakta hittar du information om utredningen, vilka aktörer som skall ta över, hur den nya logotypen skall se ut, information om läkemedel, internetapotek, hälsobutiker och nu också recensioner av aktuella webbutiker. Ta också del av vår stora apoteksrelaterade ordlista som förklarar krångliga ord inom området.

Mathias Olsson, VD för OG Group, kommenterar lanseringen:

”För oss som arbetar med oberoende granskning av olika webbtjänster känns det som ett naturligt steg att erbjuda besökarna av Apoteksfakta en bra och översiktlig information om de Internetapotek som verkar på marknaden. I takt med att allt fler svenskar handlar på Internet kommer det givetvis också påverka apoteksrelaterade produkter, inte minst nu när flera aktörer kan börja konkurrera. Det är viktigt att känna en trygghet när man handlar på Internet oavsett vilken produkt det gäller och jag både hoppas och tror att våra besökare kommer uppskatta recensionerna av butikerna.”

OG Group AB - www.oggroup.se - utvecklar och driver ett stort antal webbsidor med hög kvalitet med målet att förse användare och konsumenter med oberoende granskningar av företeelser, företag och intresseområden. OG Group är ett oberoende företag som levererar välanalyserade rekommendationer, samt ser till att besökarna får ett mervärde genom att besöka OG Groups webbplatser.

Företagets ekonomirelaterade informationsidor har snabbt blivit en populär källa till information där Allt om Spara - www.alltomspara.se - är den stora ekonomisajten som kompletteras av www.alltombolån.se, www.alltombillan.se, www.alltombatlan.se, www.alltomstudentlan.se, www.alltomsmslan.se, www.alltomprivatlan.se, www.alltomrantor.se, www.alltombyggnadslan.se, www.alltomforsakring.se samt www.kreditkortinformation.se.