Tukan Förlag AB

Receptet på ett sundare liv

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2016 13:47 CET

”Det här är den bok jag själv hade önskat fanns till hands när jag började min gröna resa. En bok som innehåller olika sorters inspirerande recept, men som samtidigt hjälper en att komma igång, förstå sig på grunderna och ger en självförtroende att experimentera och ha skoj i köket”, säger Sofia von Porat om sin bok Vego för alla!

I Vego för alla! får man dubbel skjuts in i det vegetariska köket. Bokens första del utgörs av recept som behövs för att skapa en stabil vegetarisk grund att stå på: basrecept som äggersättningar, färs av blomkål och nötter, havremjölk, nötmjölk, sojamjölk, olika slags röror och hemmagjord proteinrik seitan. Resten av recepten i boken bjuder på bra och smakrika alternativ för dagens alla måltider. Här ges många möjligheter att variera

sin frukost, lunch och middag. Recepten i boken passar såväl veganer som vegetarianer.

”Jag har varit noga med att allt ska vara lättlagat”, säger Sofia von Porat. ”Det får inte vara för många (och konstiga) ingredienser eller för komplicerade tillvägagångssätt. Allt är, och ska kännas, lätt och enkelt att laga en vardagkväll. Om det inte är det så orkar man inte förändra sina invanda mönster.”

Sofia von Porat är till vardags entreprenör, matkreatör och bloggare som brinner för vegetarisk mat. Hennes vegorecept och matinspiration publiceras i flera av Sveriges största tidningar och på populära matsajter.

Kontakt Sofia von Porat: hej@sofiavonporat.com

Kontakt Tukan förlag: Marikka Lindahl|telefon: 031-10 20 25|e-post: marikka@tukanforlag.se

Tukan förlag startades våren 2008 och har snabbt blivit ett av Sveriges ledande förlag. Utgivningens fokus ligger på färgstarka, illustrerade böcker för såväl barn som vuxna - faktaböcker, kokböcker, sagor, pysselböcker mm.