ReceptSkaparna

Receptutveckling till alla tillfällen

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2014 12:45 CET

Efterfrågan på recept är idag enorm, både från företag och privatpersoner. ReceptSkaparna erbjuder skräddarsydda recept till företag verksamma inom livsmedelsbranschen. Deras vision är att skräddarsy recept efter företagens önskemål om hur de vill förmedla sitt varumärke ut till sina kunder genom recept och matbilder.

ReceptSkaparna är ett nystartat företag med säte i Uppsala. De erbjuder ett nära samarbete med företag genom att utveckla recept just utifrån företagets behov, sortiment och varumärke. Med gedigen kunskap inom mat och receptframställning skapas recept till alla tillfällen. Recepten provlagas sedan för ett korrekt recept och en garanterat god smak. Sedan stylas maten, fotograferas och redigeras.

− Med Fridas breda kunskap om matkultur och mitt kunnande om nutrition blir vi en intressant kombination som tillsammans skapar spännande recept, säger Lina Sandén, kostvetare och receptkreatör på ReceptSkaparna.

ReceptSkaparna har god erfarenhet inom provlagning, receptutveckling, fotografering och bildhantering genom tidigare yrken. Men framför allt står kreativitet och kulinariska recept tjejerna nära till hjärtat.

−  Mat är något vi alla varje dag kommer i kontakt med, vi vill äta gott och hållbart. Vi behöver därför inspirerande recept för alla olika typer av ätande och livsstilar, precis vad ReceptSkaparna erbjuder, säger Frida Olsson, matetnolog och receptkreatör på ReceptSkaparna.

Kontakt:

www.receptskaparna.se

Lina Sandén, kostvetare och receptkreatör, ReceptSkaparna

lina@receptskaparna.se

Frida  Olsson, matetnolog och receptkreatör, ReceptSkaparna

frida@receptskaparna.se

ReceptSkaparna riktar sig till företag verksamma inom mat och livsmedelsbranschen som är intresserade av att utvidga sin verksamhet med recept till sina kunder eller bygga en receptbas utifrån deras egen produktion av råvaror eller önskade recept för givet tillfälle.

Efterfrågan på recept är idag enorm, både från företag och privatpersoner. Livsmedelsbranschen är den absolut största industrin idag och omsätter mest pengar av alla branscher. Livsmedelsföretag behöver idag vara konkurrenskraftiga. Genom att använda er av ReceptSkaparnas recepttjänster kan ni enklare och bättre nå ut till era befintliga och nya kunder. Recept av era produkter och till ert varumärke gör er konkurrenskraftiga.

www.receptskaparna.se