Red Hat Nordic

Red Hat Forum i Stockholm kartlägger affärsnyttan med open source

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2014 14:17 CEST

Red Hat, världens ledande leverantör av open source-lösningar, presenterar idag datum och innehåll för det globala eventet Red Hat Forum som stannar till i Stockholm den 4 juni. Experter, partners och kunder diskuterar hur open source kan användas för att driva och avancera företags hela verksamhet i form av IT och Business Transformation. Red Hat Forum kommer att behandla nyttan med open source utifrån två perspektiv, affärsperspektiv och teknikperspektiv.

Red Hat Forum i Stockholm kommer att fokusera på hur företag med open source-lösningar kan ta viktiga steg mot att uppnå framgångsrik IT och Business Transformation, genom att förenkla och automatisera IT för att frigöra tid för att utveckla verksamheten. Företag blir flexiblare med Red Hats lösningar och kan snabbare anpassa och omforma verksamheten efter nya utmaningar och behov. Red Hat Forum kommer utifrån både ett affärs- och ett teknikperspektiv att behandla fördelar med open source-baserade privata, publika och hybrida molnmiljöer.

Keynote-anförandet från Red Hat påvisar hur företag kan gå miste om kritiska möjligheter om verksamheten står still och inte anpassar sig till en snabbt föränderlig marknad. Andra huvudämnen är hur verksamheter kan arbeta strategiskt för att avancera IT-transformation, och hur IT-avdelningar i ständig utveckling kan kopplas till och förstärka hela verksamhetens framgång.

—  Företag är drivna att dra nytta av nya innovationer allteftersom IT blir allt mer dynamiskt. Inget företag har råd att bortse från de senaste tekniktrenderna, speciellt inte den kraftiga ökningen av data och nya molnplattformar. Samtidigt vill verksamheter balansera sina investeringar samtidigt som de förblir flexibla och behåller valmöjligheter. Red Hat Forum kommer att belysa just hur verksamheter kan använda tekniken för att driva sin verksamhet flexibelt på en konkurrenstät marknad, säger Werner Knoblich, VP och General Manager EMEA, Red Hat.

Red Hat Forum kommer att köras som två parallella program, ett affärsdrivet och ett tekniskt. Det affärsfokuserade sessionerna kommer att beröra konkurrensfördelar med hjälp av beprövad IT-innovation och de effektivitetsvinster som går att uppnå genom att flytta ut i molnet. De tekniska sessionerna kommer att erbjuda en heltäckande teknisk översikt, inklusive en djupdykning i Red Hat Enterprise Linux 7.

Datum och registrering

Den 4 juni 2014 i Stockholm

Registrera dig här

Följ Red Hat