Destination Kalmar

Redan 700 anmälda till Nattloppet

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2012 13:07 CEST

Lördagen den 8 september är det premiär för Kalmars nya löptävling Nattloppet. Allt pekar mot succé! Redan nu har 700 personer anmält sig och anmälningarna strömmar fortfarande in. Vid midnatt idag stängs den ordinarie anmälningen, men eftersom intresset är så stort kommer det kommer att gå bra att efteranmäla sig hela nästa vecka.

Nattloppet kommer att bli en riktig folkfest. Banan går i Kalmars vackraste miljöer med start och målgång mitt i stan, närmare bestämt på Larmtorget. Loppets färger, rött och gult, kommer att synas i hela staden och längs banan blir det spännande ljus, musik och upplevelser. Förvänta dig en och annan överraskning längs banan!

Calle Nilsson
Tel: 070-444 31 02, E-post: friidrott@hogbyif.se

Henrik Andersson
Tel: 0735-00 42 00, E-post: henrik@nattloppet.se

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemangsutbudet i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.