Redcord Sverige

Redcord anordnar konferens med världskända föreläsare

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2012 01:28 CEST

Den 14 september på Redcord Conference 2012 möts ledande fysioterapeuter från hela världen för att ta del av de senaste rönen om fysioterapi och behandling. Redcord Conference erbjuder aktiva terapeuter inom skadeförebyggande träning, prestationshöjande träning och behandling av muskel- och skelettbesvär ett forum för erfarenhetsutbyte, kompetensutveckling och socialt nätverkande.

Några av de främsta föredragshållarna inom sina respektive områden kommer presentera de senaste nyheterna från forskning, studier och intressanta praktikfall.

David Bombeke, sjukgymnast från Belgien, tränare av Belgiska National Cycling Team och bland annat Tour de France vinnaren Cadel Evans, delar med sig av sina knep för framgångsrik träning av cyklister.

Shellie A. Boudreau, Danmark, Assistant Professor at Aalborg University, Neurophysiology in Sport Science, håller föredrag om senaste studien. Det är möjlighet att åhörarna kommer bli de första som får ta del av lovande forskningsresultat.

Ola Rehn från Jernvallen Multicenter, Sandviken, Certified Sport Physiotherapist, Master Public Health, avslöjar välbevarade hemligheter om hur de framgångsrikt bedrivit individ- och gruppträning för toppskiktet av svenska elitidrottare blandat med motionärer.

Dagen innan Redcordkonferensen hålls även Redcord Stimula-seminarie för utbyte av de senaste erfarenheterna inom detta område. Redcord Stimula är resultatet av flera års utveckling baserad på tillgänglig kunskap om vibrationer vid behandling, samt systematisk insamling av klinisk erfarenhet.

Redcord AB tillhandahåller behandlings- och träningsutrustning, utbildningar samt tjänster inom affärsområdena Medical, Active och Sport. Moderbolaget Redcord AS (f.d. Nordic Therapy) grundades 1991. Vi har både nationellt och internationellt samarbete med ett antal elitidrottare som vunnit både Svenska mästerskap, världsmästerskap och olympiska guld. Utvecklandet av metoder och utrustning bygger på vetenskapliga studier och erfarenhet inom rehabilitering och elitidrott.