Redcord Sverige

Redcord samarbetar med Robert Kronberg och kronBee Training Camps

Pressmeddelande   •   Aug 01, 2012 01:14 CEST

Redcord har tillsammans med Robert Kronberg tagit fram särskilda Redcord workshops under kronBees Training Camps 2-11 december 2012 och 24 mars - 2 april 2013. Tillsammans arrangeras också Redcord kronBee Mini Training Camp på Bosön 20-21 oktober 2012. Robert har använt Redcord i sin träning sedan han var aktiv elithäcklöpare och är också certifierad Redcord Active-instruktör. Med Redcords slingträning i programmet på kronBee Training Camps så adderas ytterligare ett unikt moment i kronBees nya friidrottsinspererade träningstänk, ”Train like an Athlete”.

I Fitness Magazine, nr. 8/2012 presenteras Robert Kronberg som månadens PT där han berättar om kronBees träningskoncept. I intervjun säger Robert att han ständigt försöker utmana sina kunder att bryta gamla rutiner och testa nya saker, ”-Det här passet kräver fullt fokus och kan skaka om dig lite och genom det öka motivationen – samt att du blir medveten om din fysiska status. Det är avslöjande övningar!”. Med Redcords kinetiska kedjetester kan Robert identifiera deltagarnas svaga länkar och ge dem träningsövningar som förbättrar funktionell styrka, stabilitet och balans och dessutom minskar skaderisken.

Coach och föreläsare på kronBee Training Camp är Robert Kronberg, svensk och nordisk rekordhållare på 110 och 60 meter häck, tillsammans med tränare och föreläsare såsom Malin Ewerlöf Krepp, Mattias Sunneborn, Maria Akraka och Mustafa Mohamed. kronBee Training Camp hålls på Playitas, Fuerteventura, som är en aktivitetsanläggning med obegränsade möjligheter till träning. På Playitas finns också Redcordutrustning och till hösten även Redcordutbildad personal. kronBee Training Camp bokas på kronBees hemsida eller genom Apollo.

Redcord AB tillhandahåller behandlings- och träningsutrustning, utbildningar samt tjänster inom affärsområdena Medical, Active och Sport. Moderbolaget Redcord AS (f.d. Nordic Therapy) grundades 1991. Vi har både nationellt och internationellt samarbete med ett antal elitidrottare som vunnit både Svenska mästerskap, världsmästerskap och olympiska guld. Utvecklandet av metoder och utrustning bygger på vetenskapliga studier och erfarenhet inom rehabilitering och elitidrott.