Redito AB

Redito förvärvar handelsfastighet i Lidköping för 127 mkr

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2013 07:30 CEST

Redito har genomfört ytterligare ett förvärv av en handelsfastighet. Fastigheten utgör handelsplatsen Framnäs köpcentrum i centrala Lidköping. Största hyresgäster är ICA Kvantum och Willy:s. Säljare är ett danskt K/S.

Redito har sedan årsskiftet byggt upp Trophi Fastighets AB, med en portfölj om ca 100 handelsfastigheter och ett sammanlagt värde på närmare 1,5 mdr kr. Fastigheterna finns på ett 70-tal orter i hela landet. Mer än 80 % av portföljen utgörs av livsmedelsbutiker med Axfood och ICA som största hyresgäster. Aberdeen Asset Management har anlitats för att hantera fastighetsförvaltningen.

- Vi fortsätter arbetet med att skapa en riktigt bra portfölj med handelsfastigheter och ser glädjande nog att det finns fler affärer att göra under sommaren, säger Jan Björk, VD för Redito.

För ytterligare information kontakta:

Jan Björk, partner och VD, Redito AB Tel: 070-325 51 53
E-post: jan.bjork@redito.se

Om Redito AB

Redito placerar kapital i fastigheter för att ge investerare bästa möjliga avkastning. Bolaget bildades 2012 och ansvarar bl a för förvaltningen av Trophi Fastighets AB, som är helägt av Tredje AP-fonden.