Redito AB

Redito förvärvar handelsfastighet i Ljungby för 124 mkr

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2013 07:30 CEST

Redito har genomfört ytterligare ett förvärv av en handelsfastighet. Fastigheten, som ligger i handelsområdet Ljungbyporten, har City Gross som största hyresgäst. Säljare är Skanska Fastigheter.

Redito har sedan årsskiftet byggt upp Trophi Fastighets AB, med en portfölj om ca 100 handelsfastigheter och ett sammanlagt värde på drygt 1,3 mdr kr. Fastigheterna finns på ett 70-tal orter i hela landet. Mer än 80 % av portföljen utgörs av livsmedelsbutiker med Axfood och ICA som största hyresgäster. Aberdeen Asset Management har anlitats för att hantera fastighetsförvaltningen.

- Genom förvärvet tar vi ytterligare ett steg i byggandet av en fastighetsportfölj som ger långsiktigt stabil avkastning. Vi räknar med att genomföra fler förvärv inom kort, säger Jan Björk, VD för Redito.

För ytterligare information kontakta:

Jan Björk, partner och VD, Redito AB Tel: 070-325 51 53 E-post: jan.bjork@redito.se

Om Redito AB

Redito placerar kapital i fastigheter för att ge investerare bästa möjliga avkastning. Bolaget bildades 2012 och ansvarar bl a för förvaltningen av Trophi Fastighets AB, som är helägt av Tredje AP-fonden.