Redito AB

Redito förvärvar handelsfastighet i Östhammar för 60 mkr

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2013 07:00 CEST

Redito har genomfört ytterligare ett förvärv av en handelsfastighet. Fastigheten som säljs av Property Group Sweden Invest, ligger vid infarten till Östhammar och har COOP Extra och ÖoB som hyresgäster.

Redito har sedan årsskiftet byggt upp Trophi Fastighets AB, med en portfölj om ca 100 handelsfastigheter och ett sammanlagt värde på drygt 1,5 mdr kr. Fastigheterna finns på ett 70-tal orter i hela landet. Mer än 80 % av portföljen utgörs av livsmedelsbutiker med Axfood och ICA som största hyresgäster. Aberdeen Asset Management har anlitats för att hantera fastighetsförvaltningen.

- Vi är mycket nöjda med förvärvet i Östhammar. Fastigheten, som har starka hyresgäster och hög teknisk standard, kompletterar den befintliga portföljen väl, säger Jan Björk, VD för Redito För ytterligare information kontakta:

Jan Björk, partner och VD, Redito AB  Tel: 070-325 51 53   E-post: jan.bjork@redito.se

Om Redito AB

Redito placerar kapital i fastigheter för att ge investerare bästa möjliga avkastning. Bolaget bildades 2012 och ansvarar bl a för förvaltningen av Trophi Fastighets AB, som är helägt av Tredje AP-fonden.