Axtech AB

redKnows GPS-larm - Bäst i test igen!

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2010 11:36 CET

I en oberoende test utförd av tidningen Praktiskt Båtägande (nr 12, 2010) tog redknows MiniFinder Live hem högsta betyg av de fem GPS-larm som testades.

Testen innefattade genomläsning av manual, inloggning och registrering, installation i båt samt geofence-test av larm. Redknows MiniFinder Live fick toppomdömen på alla punkter. ”Laddad och klar, Föredömligt enkelt och väl förberett” var några av omdömena.

MiniFinder är en familj av abonnemangsfria svensktillverkade GPS-larm som placeras i stöldbegärliga fordon och båtar. Det går enkelt att aktivera förflyttningslarm och sensorlarm, och de går alltid att spåra via mobilen. MiniFinder skickar sin exakta position på karta till din mobil via SMS när du begär det eller när ett larm går. MiniFinder Live skickar dessutom, under färd, sin position regelbundet via GPRS så du ser färdvägen utritad på karta.

Mer information om produkterna och testen får du på www.redknows.se

2009 testades baslarmet MiniFinder i tidningen Vi Båtägare och blev även det bäst i test.

:
Axtech AB, tel. 031-558866

redKnows MiniFinder Live:
- Passar alla typer av fordon
- Klar att använda när du tar den ur förpackningen!
- Larmar vid förflyttning och vibration
- Ritar sin färdväg på karta på websida
- Ring upp och få aktuell position via SMS
- Karta direkt i mobilen!
- SIM-kort medföljer
- Inga abonnemang
- Medför ofta försäkringsfördelar
- Vattensäker: IP66
- Tillverkad och utvecklad i Sverige
- Mått 78x62x28 mm, Vikt 110gr

MiniFinder familjen:
MiniFinder: 3995 kr

MiniFinder Live: 4295 kr
MiniFinder Sensor: 4595 kr
(rek. pris inkl moms)

Axtech AB är en etablerad leverantör av GPS-larm och söksystem i Sverige med distributörer i ett flertal länder. Axtech, som bedriver egen utveckling, producerar och säljer söksystem med GPS under egna varumärket redKnows.