Axtech AB

redKnows GPS-larm hjälpte Polis hitta stulen båt

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2009 16:07 CET

Stulen båt återtagen med hjälp av redKnows GPS-larm

Tidigt på morgonen sista veckan i november väcktes ägaren av att han fick ett SMS ifrån sitt redKnows-larm. I SMS stod att båten flyttats ifrån sin plats. Han åkte ner till båten och konstaterade att den blivit stulen. Han ringde upp larmet och fick ny position på båten 5 mil bort, som han gav till Polisen.

Polisen körde ikapp ekipaget strax utanför Växjö, ca 10 mil ifrån Ronneby där båten blev stulen. Båten, som är värd 285 000 kronor finns nu åter hos ägaren och båttjuven är häktad.

För mer information, kontakta:

Peter Wedin, försäljningsansvarig, Axtech
Tel. 031-558864, peter.wedin@axtech.se

Åsa Eklund, marknadsansvarig Axtech

Tel. 031-558866, asa.eklund@axtech.se

MiniFinder är en familj av svenskutvecklade stöt och vattentåliga GPS-larm med storlek som en mobiltelefon. De placeras enkelt i bil, båt, MC, ATV, utombordsmotorer, maskiner mm. Larmet skickar ett SMS med karta till din mobiltelefon om någon flyttar eller stör din egendom. Du kan när du vill begära att få information per SMS om var egendomen befinner sig. MiniFinder produktfamilj består av:

MiniFinder: Skickar SMS vid larm och vid begäran om information, med aktuell position och status.

MiniFinder Sensor: ger möjlighet att komplettera en extern sensor, för exempelvis inbrottsskydd.

MiniFinder Live: Rapporterar även sin position i realtid vid förflyttning till karta på websida.

Rek. pris från 3995 kr (inkl moms). Mer information på www.redknows.se

Axtech AB är en etablerad leverantör av GPS-larm och söksystem i Sverige med distributörer i ett flertal länder. Axtech, som bedriver egen utveckling, producerar och säljer söksystem med GPS under egna varumärket redKnows.

Adress: St Jörgens väg 4,422 49 Hisings Backa, tel. 031-558866, e-mail: info@axtech.se, www.redknows.se