Axtech AB

Redknows MiniFinder spårade stulen MC

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2010 13:23 CEST

En MC-ägare som glömde låsa motorcykeln på kvällen fick cykeln stulen under natten. Eftersom han hade en MiniFinder spårsändare installerad kunde han ringa upp larmet och se att MC:n stod parkerad i Upplands Väsby på en allmän parkering. Polisen kontaktades med förhoppning om att kunna ta tjuven- men efter någon timmas väntan utan att Polis eller tjuv dök upp, tog ägaren själv hand om sin motorcykel, som var helt oskadd.

”Det är lätt att önska man köpt en MiniFinder när hojen väl är stulen, då är det för sent. Jag kommer att ha en MiniFinder i alla fordon jag ställer ifrån mig ute framtidsvis”, säger Henning, tillika reporter tidningen MC-Nytt. ”Jag har haft över 50 motorcyklar, kör mer än 2000 mil per år på egen motorcykel och därtill på en massa testhojar. Under min tid på MC-Nytt har ett testfordon blivit stulet för mig. Hade jag haft MiniFinder i den hade problemet varit ur världen som denna gång, på mindre än ett par timmar”.

:

Peter Wedin, Axtech AB, tel. 031-558866
www.redknows.se

redKnows MiniFinder:

- Passar alla typer av fordon
- Klar att använda när du tar den ur förpackningen!
- Larmar vid förflyttning och vibration
- Ring upp och få aktuell position via SMS
- Karta direkt i mobilen!
- SIM-kort medföljer
- Inga abonnemang
- Medför ofta försäkringsfördelar
- Vattensäker: IP66