R. Communications AB

RedPen från RedPen TM

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2012 14:25 CET

Det svenska företaget R. Communications lanserar RedPen, ett verktyg för precis kontroll över din mobila enhet, en sofistikerad stylus i aluminium. Den exklusiva och minimalistiska designen tillsammans med den högkvalitativa känslan hos RedPen, gör den till ett självklart tillbehör för den stilmedvetne konsumenten.

Idén att utveckla en stylus föddes i slutet av 2010 och kort efter det tog vi kontakt med designer Johan Lindstén som vi har arbetat med sen dess, säger Kristoffer Ehrnström Lundqvist pressansvarig och en av grundarna av företaget.

Det var viktigt att få ut den bästa möjliga funktionaliteten och vi har arbetat hårt med både den utbytbara silikontippen och viktbalansen för att uppnå det här kriteriet, fortsätter Ehrnström Lindqvist.

Samspelet mellan RedPens mjuka former ger dig en penna utan kompromisser där användarvänligheten har varit ledordet genom hela designprocessen. Med en balanserad vikt som är avsedd att underlätta skissande och skrivande blir RedPen ett skönt komplement och ett nytt verktyg till din surfplatta och dess möjligheter, säger Johan Lindstén designer av RedPen.

RedPen är för närvarande tillgänglig för köp hos utvalda återförsäljare i skandinavien och internationellt. Snart kommer det även att vara möjligt att köpa direkt från www.redpen.se.

Press kristoffer@rcommunications.se +46 (0) 768 934041

Sales gustav@rcommunications.se +46 (0) 761 665506

R. Communications är ett svenskt företag som utvecklar, tillverkar och säljer accesoarer till den stilmedvetna konsumenten på en global marknad.