Redpill Linpro

Redpill Linpro och MuleSoft aviserar unikt samarbete - öppen plattform för integrationslösningar

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2012 16:16 CEST

Redpill Linpro, ledande leverantören professionella tjänster kring öppna system i Skandinavien, och MuleSoft, leverantör av Mule ESB och CloudHub, har undertecknat ett samarbetsavtal där Redpill Linpro blir Solution Partner för Skandinavien. Redpill Linpro kommer att ha en unik ställning som enda leverantör med lokal support (24/7/365), certifierad utbildning och konsulttjänster till användare och kunder i Skandinavien

Redpill Linpro har lång erfarenhet av att leverera integrationslösningar (SOA), inklusive Integration Competency Center (ICC), till kunder över hela Skandinavien. Bland kunderna finns till exempel SJ, Folksam, Nordpool, Oslo och Köpenhamns flygplats.

"MuleSoft är, med rådande marknadssituation, det självklara valet för alla organisationer som vill använda en öppen plattform för sina integrationslösningar", säger Anders Liling, VD för Redpill Linpro. Integration är idag kärnverksamhet för de flesta större organisationer och något som blir allt viktigare i takt med att IT-miljön blir allt mera komplex. Och att integration kan ske effektivt är då extra viktigt.

"Mules integrationsplattform har redan idag en stor användarbas i Skandinavien och vi vet att det finns ett stort intresse från olika organisationer för att lösa sina integrationsfrågor. Redpill Linpro har en utmärkt meritlista när det gäller integration och de levererar en uppsättning professionella tjänster för öppna integrationsprodukter som ger verkligt värde när de kombineras med MuleSoft ledande teknologi", säger Steve Raby, Director EMEA Sales på MuleSoft.

Redpill Linpro har under de senaste sex månaderna etablerat MuleSoft-kompetenscenter i både Norge och Sverige.

"Vi arbetar med öppen programvara och kan aldrig låsa in våra kunder såsom proprietära leverantörer gör. Det vi däremot kan erbjuda är att förse våra kunder med den bästa tillgängliga kompetensen och koncepten för deras behov. Det är därför en investering i ett nytt partnerskap med MuleSoft inte i första hand är en investering i marknad, utan snarare i kompetens. Vi möter denna utmaning genom att fokusera på att bygga just kompetens och koncept på Mule-produkter och, som alltid, med ambitionen att vara det bästa valet för våra kunder ", avslutar Anders Liling.

***

Ett pressmöte kommer att hållas på Mule Summit 2012 i Göteborg, 23 oktober. Kontakta någon av nedanstående personer för mer information.

För mer information kontakta:

Anders Liling, VD Redpill Linpro, tel: +46 70 6033630, e-post: anders.liling @ Redpill-linpro.com

Steve Raby, Director EMEA Sales, MuleSoft, e-post: info@mulesoft.com

About MuleSoft

MuleSoft provides the most widely used integration platform for connecting SaaS and enterprise applications in the cloud and on-premise. With the rise of cloud and mobile, enterprises face a choice: get overwhelmed by the resulting explosion of end points or seize the opportunity to gain competitive advantage. Founded on the idea that connecting applications should not be hard, MuleSoft lets organizations harness the power of their applications through integration. MuleSoft’s Anypoint™ technology eliminates costly, time-intensive point-to-point integration, enabling business agility. Delivered as a packaged integration experience, CloudHub™ (formerly Mule iON) and Mule ESB™ are built on proven open source technology for the fastest, most reliable integration without vendor lock-in. Supporting billions of transactions per day, MuleSoft is used in production by thousands of enterprises, including Walmart, MasterCard, Nokia, Nestlé and Honeywell, and powers integrations with leading SaaS vendors such as Salesforce.com, NetSuite, Workday, Intuit and Zuora.

For more information: MuleSoft.com
Follow us on Twitter: @MuleSoft

Redpill Linpro är Nordens ledande leverantör av professionella IT-tjänster och produkter baserade på Open Source. Vi erbjuder konsulttjänster, utvecklingstjänster, utbildning, support, applikationshantering och drift för produkter inom Open Source. Våra kontor i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Göteborg, Karlstad och Stavanger samarbetar för att säkerställa att kunden erbjuds bästa tänkbara service, oberoende av det geografiska läget.

Läs mer på: www.redpill-linpro.com

Följ oss på Twitter: @redpilllinpro