Redpill Linpro

Redpill Linpro tecknar utökat partneravtal med Alfresco (ECM)

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2011 09:51 CET

Redpill Linpro, ledande leverantör av tjänster baserade på Open Source i Skandinavien och Alfresco, den ledande öppna plattformen för informationshantering, har tecknat nytt partneravtal som gör Redpill Linpro till Skandinaviens första Alfresco Platinum Partner.

Redpill Linpro är partner med Alfresco sedan 2007 och är idag ledande Alfresco partner i Skandinavien med flera framgångsrika implementeringsprojekt i portföljen – så som Västra Götalandsregionen, Capio, Cad-Q, Panaxia, Aker Oilfield Services, Jönköpings kommun bland andra .

"Det erkännande som ett Alfresco Platinum partnerskap är visar återigen på vår förmåga att leverera pålitliga, effektiva och kostnadseffektiva ECM-lösningar till Skandinaviska kunder. Vi ser det utökade samarbetet som en språngbräda för att fortsätta arbetet tillsammans med Alfresco, för att ytterligare öka användningen av Open Source ECM-lösningar i Skandinavien", säger Fredrik Svensson, affärsområdeschef Java Solutions Redpill Linpro.

Med över 2.220 kunder i 55 länder är Alfresco världens mest använda Open Source-plattform för skalbara, företagsanpassade Content Management-lösningar.

"Genom att komma ut med nya innovativa lösningar som Alfresco 4 och Mobilt stöd ger vi våra kunder möjlighet att använda tabletter och mobiler för att enkelt nå viktig företagsinformation var de än befinner sig. För snabba och kvalitetssäkrade Alfresco implementeringar i Skandinavien litar vi på våran partner Redpill Linpro, som gång efter gång visar att de är en kunnig Alfresco-partner med gedigen kompetens.", säger Christer Eriksson, Nordic Channel Manager på Alfresco.

"Med Alfresco mobila lösningar har man tagit ytterligare ett steg och vi ser fram emot att använda Platinum-partnerskapet för att arbeta tillsammans med Alfresco och presentera de nya funktionerna för den skandinaviska publiken. Personligen ser jag fram emot att träffa befintliga och nya användare och börja arbetet med nya projekt som utnyttjar de nya möjligheterna i Alfresco 4", säger Carl Nordenfelt, produktchef för Alfresco på Redpill Linpro.

För mer information kontakta:
Fredrik Svensson, Affärsområdeschef Java Solutions Redpill Linpro, mobil: 070-603 36 35, e-post: fredrik.svensson@repill-linpro.com, www.redpill-linpro.se

Christer Eriksson, Channel Sales Manager Nordics & Nederländerna, Alfresco Software, +44 787 943 1204, e-post: christer.eriksson alfresco.com, www.alfresco.com

Redpill Linpro är Nordens ledande leverantör av professionella tjänster och produkter baserade på Open Source. Vi erbjuder konsulttjänster, utvecklingstjänster, utbildning, support, applikationshantering och drift för produkter inom Open Source. Våra kontor i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors, Göteborg, Karlstad och Stavanger samarbetar för att säkerställa att kunden erbjuds bästa tänkbara service, oberoende av det geografiska läget.

Läs mer på: www.redpill-linpro.se