Popomax AB

Reflex är nödvändigt även på sommaren

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2013 12:12 CEST

Det finns mörka timmar varje dygn året runt i stora delar av Sverige. Förse dig med en snygg reflex på sommaren så ser du inte bara cool ut - du syns för bilister även under sommarens mörka timmar.  Det kan rädda ditt liv.

Se våra nya snygga Glimmis Extra reflexer här: http://www.popomax.com/sv/produkter/visa/glimmis-extra

Fakta om Glimmis reflexer

•  Reflekterar på 125 m i möte med bil med halvljus.
•  Tillverkas i Sverige.
•  Godkända av SP - Sveriges Tekniska forskningsinstitut.
•  Glimmisar uppfyller normen för personreflexer (EN 13356) och är CE-godkända.

Att synas räddar liv, med godkänd reflex syns du

Att bära reflex är en billig livförsäkring. Den som bär reflexer syns betydligt bättre och på längre avstånd än den som är utan. De flesta olyckor med fotgängare sker i tättbebyggda områden med gatubelysning. Därför gör reflexen lika mycket nytta i stan som på landet. (källa NTF) Reflexer behövs året runt. Läs mer om våra reflexer här ››

Det finns över 100 varianter av Glimmisreflexerna. Och det kommer ständigt nya motiv. De är smidiga att bära och anpassade för olika åldrar, personligheter och intressen. Det har blivit tufft att bära reflex, inte bara säkert.

Glimmis® är en säkerhetsprodukt och ska inte användas som leksak. Glimmis® reflexer uppfyller normen för personreflexer (EN 13356, SP-ID -nummer 04022, certifikatsnummer 424601) och är CE-godkända.