Sport Business Nordic

Regeringens nationella samordnare till Sport&Pengar

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2011 16:36 CET

Regeringens nationella samordnare mot idrottsvåld, Björn Eriksson, deltar vid Sport&Pengar den 24 november 2011.

En ny programpunkt vid Sport&Pengar är en presentation av Björn Eriksson som nyligen blev tillsatt som regeringens nationella samordnare för att motverka brottslighet i samband med idrottsarrangemang. Uppdraget innebär bland annat att arbeta för förbättrad samverkan mellan berörda myndigheter och organisationer på central, regional och lokal nivå.

Presentationen med titeln "Vad gör vi med huliganismen?" kommer att vara en av dagens sista punkter och kommer starta en diskussion kring de kostnader som uppstår vid idrottsevenemang.

Björn Eriksson har gedigen erfarenhet inom Polisen som före detta Rikspolischef och landshövdning samt varit aktiv inom idrotten där han bland annat var ansvarig för EM i fotboll -92, VM i friidrott -94 och VM i skidskytte -08 samt suttit i AIK:s styrelse.

Uppdraget ska vara slutfört senast i utgången av mars 2013, men Björn Eriksson har även möjlighet att lämna in delbetänkanden innan dess.

Nedan följer listan på anmälda deltagare:
Advokatfirman Lindahl, Advokatfirman Nordia, Aftonbladet, Billboo, Caddie Sport&Business, Canal+, Cohn & Wolfe, Concept Store Sweden, Core Talent Office, Creative Capital, Dalsjö Golf Klubb, Ericsson, Euro Accident, Expressen, Fieldwork, Föreningen Blodomloppet, Global Sport Tours, Google, Gotevent, Göransson Arena, Hansen, Hego, ICA, Idrottens Affärer, IF Brommapojkarna, ISP Sport&Marketing, JJP, MAQS Law Firm, Mediavision, Minnesota, Nordic Brand Academy, Offensive Sport, Pensum, Pool 2 Tusen, PS Communication, Qrodo, Riksidrottsförbundet, Scandic Hotels, Screenbolaget, SEB, Sirius Bandy, Sirus Fotboll, Solvalla, Sponsor Insight, Sponsrings & Event Föreningen, SportBusinessNordic, Sports@Work by Nike, SSI Sweden, Stockholm Fotbollsförbund, Stockholm Maraton Gruppen, Svenska Bandyförbundet, Svenska Baseboll & Softbollförbundet, Svenska Bilsportförbundet, Svenska Dansförbundet, Svenska Friidrottsförbundet, Svenska Gymnastikförbundet, Svenska Handbollsförbundet, Svenska Handikappidrottsförbund, Svenska Innebandyförbundet, Svenska Simförbundet, Svenska Skyttesportförbundet, Svenska Spel, Svenska Squashförbundet, Svenska Tennisförbundet, SVT, TT, TV4, Vasaloppet, Ullevi, Uppsala Elitidrotts Center, Watch it Live, Viasat, YouTube.

Kontakt
Kontakta arrangören Henrik Bonnevier om ni har frågor om anmälan, önskar delta i paneldebatt, ställa ut ert företag i mässområdet eller övriga frågor.
E-mail: henrik.bonnevier@sportbusiness.se
Mobil: +46 735239757.