Intrum Justitia AB

Regionchef Monika Elling lämnar Intrum Justitia

Pressmeddelande   •   Jan 22, 2010 15:15 CET

Monika Elling lämnar sin roll som regionchef för Skandinavien som omfattar Sverige, Norge och Danmark. VD för Sverige, Rickard Westlund, tillträder som tillförordnad regionchef Skandinavien från och med 25 januari 2010.

Monika har byggt mycket goda relationer mellan Intrum Justitia och kapitalmarknaden under sina 5 år som CFO. De senaste 6 månaderna har hon som regionchef initierat förbättringar i verksamheten. Monika har särskilt fokuserat på att utveckla kundrelationer och försäljning, något som redan visat sig framgångsrikt.

”Monika har varit en engagerad och kompetent medlem av koncernledningen och en mycket uppskattad kollega. Jag önskar henne all lycka i framtiden” säger VD och koncernchef Lars Wollung.

För ytterligare information v g kontakta:

Lars Wollung, CEO and President
Tel: +46 8 546 102 02

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 300 anställda i 23 marknader. Koncernens omsättning uppgick 2008 till 3,7 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq OMX Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com