MSN

Registrera din egen @live.se-adress nu!

Pressmeddelande  •  2007-11-09 13:44 CET

Microsoft gör det nu möjligt att registrera en ny e-postadress under den nya @live.se-domänen. E-postadressen är också ett Windows Live ID som fungerar med alla Windows Live-tjänster som Hotmail, Messenger och Spaces. I skrivande stund är morsan@live.se, coolast@live.se eller glidaren@live.se lediga men hur länge? Det är först till kvarn som gäller!

I samband med lanseringen av de nya Windows Live-tjänsterna tidigare i veckan där Microsoft lanserade nya och uppdaterade tjänster som Windows Live Photo Gallery, Windows Live Events och Windows Live Messenger, släpptes också den nya live.se-domänen.

Genom att registrera en ny e-postadress på @live.se-domänen kan användare dels få en ny cool, gratis e-postadress och dels använda den som sitt Windows Live ID för att komma åt övriga Windows Live-tjänster som exempelvis Messenger, Windows Live Hotmail och Windows Live Spaces.

– Tidigare har det bara gått att registrera ett nytt Windows Live ID med en @hotmail-adress men eftersom vi har så många användare är det inte så lätt att hitta en riktigt bra adress. Det är helt enkelt inte lika kul att få jessica176@hotmail.com som e-postadress när man kan få jessica@live.se, säger Jessica Börjel, produktchef för Windows Live.

De nya live.se-adresserna riktar sig främst till nya användare men självklart kan befintliga Hotmail-användare registrera ett nytt Windows Live ID under live.se-domänen. Då ska man räkna med att man inte kommer åt sina gamla mejl och att eventuella kopplingar till ett befintligt Windows Live Spaces försvinner.

Däremot går det att automatiskt skicka vidare mejl från Hotmail-kontot till det nya kontot, alternativt ställa in så att mottagaren får ett mejl om att man har bytt adress. Det gamla Hotmail-kontot avslutas automatiskt inom 120 dagar om man inte loggar in under den tiden.

Registrera ett nytt Windows Live ID under live.se-domänen här

För mer information kontakta:

Louise Leo, PR-ansvarig för konsumenttjänster på MSN/Windows Live i Sverige, 0734 - 082 756, lleo@microsoft.com

Jessica Börjel, produktchef för Windows Live, 0708 - 266 035, jebo@microsoft.com

Om MSN och Windows Live

MSN har fler än 465 miljoner unika användare varje månad. MSN finns på 42 marknader och på 21 olika språk och är världsledande på att leverera innehållsupplevelser för konsumenter och erbjuda onlineannonsering för företag. Windows Live är en ny generation internettjänster och mjukvara som samlar alla relationer, intressen och den information som människor bryr sig om mest på ett säkert sätt oavsett om det är på en PC, annan enhet eller på webben. MSN och Windows Live kommer att fortsätta erbjudas som separata tjänster. Windows Live tjänsterna hittas på http://get.live.com. MSN finns på http://www.msn.se.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom