RFSL Malmö

Regnbågsfestivalen tar över!

Pressmeddelande   •   Aug 05, 2012 20:22 CEST

Stockholm Pride är över och snart tar Malmö och Regnbågsfestivalen över stafettpinnen. Från 29 augusti till 2 september kommer Malmö att vara centrum för diskussionen om sexualitet och könsidentitet, hbtq-kultur och flera spännande fester.

- Hbtq-personer finns och vi är stolta, det är kortfattat vad festivalen handlar om, förklarar RFSL Malmös nyvalde ordförande Susanne Adielsson. På regnbågsfestivalen ska man ha roligt och kunna va trygg i en avspänd miljö.

Dragshowgalan liksom tjejfesten ”Velvet & Pearls” blir två arrangemang som alldeles särskilt kommer att utmärka sig. Nytt är även regnbågsteater, parkfest och regnbågsgala. Föreläsningar och seminarier blir uppdaterade, liksom regnbågsmässan.

- Regnbågsfestivalen är tillbaka med större kraft och ett större program, förklarar Susanne.

Regnbågsparaden är också tillbaka. Lördagen den 1 september tågar den genom Malmö, från Stortorget till Folkets park. Där blir det regnbågsgala och show, samt mingel bland hbtq-föreningar och utställare.

- De som vill delta med fordon eller som utställare på parkfesten kan fortfarande anmäla sig, säger hon. Alla som ifrågasätter normerna som diskriminerar hbtq-personer är välkomna att delta!

För mer information:

- www.regnbagsfestivalen.se

- RFSL Malmö nyvalde ordförande Susanne Adielsson, tel. 0734434668, susanne@malmo.rfsl.se.

RFSL Malmö är en lokalavdelning till Riksförbundet för homosexuellas, bisexuellas och transpersoners rättigheter. RFSL arbetar för att homosexuella, bisexuella och transpersoner ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som andra. Arbetet sker genom politisk påverkan, informationsarbete och sociala och stödjande verksamheter.