Västtrafik

Regnbågsflaggade bussar välkomnar olikheter

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2017 10:31 CEST

För att ta ställning för alla människors lika värde, mångfald och tolerans flaggar Västtrafik och Nobina stadsbussarna med regnbågsflaggan under Skövde Pridefestival.

Kollektivtrafiken är till för alla. Därför regnbågsflaggar Västtrafik och Nobina stadsbussarna i Skövde när Skövde Pridefestival går av stapeln i helgen.

– Vi vill visa att alla är välkomna i kollektivtrafiken. Pridefestivalens värdegrund stämmer väl överens med våra värderingar om mångfald, tolerans och människors lika värde, säger André Sellén, trafikchef för Nobina som kör all linjetrafik åt Västtrafik i Skaraborg.

Skövde Pridefestival pågår mellan den 29 september och 1 oktober. Syftet är att skapa trygga mötesplatser för HBTQ-personer samt stötta och verka för allas lika värde och ökad jämlikhet i samhället. Festivalen vill lyfta upp normkritik och verka för en positiv samhällspåverkan.

Frågor och mer information:
André Sellén, trafikchef, Nobina Skaraborg 0500-40 61 19
Västtrafiks presstjänst, 0771-41 43 99

press@vasttrafik.se

Varje dag reser 410 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.