Svenska Rehaboteket AB

Rehaboteket.se lanserat på den svenska marknaden.

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2012 22:16 CET

Effektiv behandling har aldrig varit mer tillgänglig. Rehaboteket.se är äntligen lanserat på den svenska marknaden.

Fredagen den 23 november lanserades rehaboteket.se på den svenska marknaden. Rehaboteket.se erbjuder ett komplett sortiment av ortoser för behandling av de vanligaste skadorna som uppstår i sport eller vardagsituationer. Med ett komplett sortiment av högsta kvalitet och bästa funktion ger rehaboteket.se de svenska kunderna ett välbehövligt tillskott.

Rehaboteket har ett nära samarbete med ledande ortopedtekinker och arbetsterapeut på den svenska marknaden och har erbjuder ett noga utvalt sortiment av produkter anpassat för svenska förhållanden med målsättning att erbjuda en snabbare och effektivare rehabilitering av kundernas skador och besvär.

Vi har sett en enorm utveckling av besök och handel på vår sida redan efter två veckor i drift, något som verkligen ger oss bekräftelse på att denna tjänst har saknats på den svenska marknaden.  Vi har avsiktligt fokuserat på  vanliga problem i samhället som tex. Tennisarmbåge, golfarmbåge, ledartros och ser redan idag en väldigt positiv respons från våra kunder. Som ett led i utvecklingen har rehaboteket.se inlett samarbete med andra aktörer inom olika relaterade produktområdet,  för att kunna erbjuda ett ytterligare komplett sortiment till våra kunder, säger Christian Lund grundare till företaget  rehaboteket.se

Rehaboteket.se  ser segmentet "hjälp till självhjälp" som en enorm tillväxtmarknad då fler och fler på ett bekvämt och smidigt sätt bEställer sina produkter från hemmet. Behovet från en äldre befolkning ökar i linje med kraven enkla, säkra och tillgängliga tjänster.

Rehaboteket säljer och marknadsför hög-kvalitativa skadeförebyggande eller behandlande produkter för hela kroppen genom en sofisitikerad e-handelsplats på den svenska e-handelsmarknaden.