REHACT AB (publ)

REHACT medverkar på Eco Now Premium

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2014 13:01 CET

REHACT medverkar i helgen på premiären av den nya exklusiva miljöutställningen Eco Now Premium. Utställningen är skapad av grundarna till miljömässan Eco Now och visar upp ett exklusivt urval av ledande exempel på hur kvalitet, upplevelse och komfort kan förenas med ett hållbart tänkande och miljöansvar. Eventet hålls i Stockholm och är endast öppet för speciellt inbjudna gäster.

-Vid introduktion av ny teknik är det naturligt att inledningsvis bearbeta kunder och samarbetspartners som är särskilt intresserade av just ny teknik. Eco Now Premium är en utställning som riktar sig mot ett exklusivt segment där vi tror att det finns goda möjligheter att hitta nya kunder till vår teknik, säger Svante Bengtsson, VD på REHACT AB.

För ytterligare information:

Svante Bengtsson, VD, REHACT AB

Tel: +46 709 566 756
Email: svante@rehact.com
www.rehact.se

REHACT AB (publ.) utvecklar och säljer ett prisbelönt klimatsystem, Rehact Energy System, som sänker behovet av extern energi i byggnader med upp till 85 procent. REHACT är ett av Sveriges mest internationellt prisade cleantech-företag med ett flertal utmärkelser i Norden, USA och Kuwait. Företaget utsågs 2008 av Världsnaturfonden WWF till ett av Sveriges mest lovande miljöteknikföretag och finns med på USA:s ambassadör Woods lista över intressanta svenska miljöteknikbolag. År 2011 utsågs REHACT till vinnare av Niklas Zennströms Green Mentorship Award. Bolagets aktie är listad på AktieTorget.